منتظر فناوری‌های اینتل در بازی‌های المپیک پاریس 2024 باشید!

شرکت اینتل در بازی های المپیک 2024 پاریس همه شگفت زده خواهد کرد!
اخبار
author

عباس وزیری

لینک کپی شد!
اینتل شریک بازی‌های المپیک
اینتل شریک بازی‌های المپیک
هدف ما نشان دادن پتانسیل قدرتمند فناوری و هوش مصنوعی برای ایجاد یک تجربه همه جانبه و تعاملی در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. "سارا ویکرز" مدیر دفتر بازی های المپیک و پارالمپیک اینتل

سارا ویکرز
،سارا ویکرز، مدیر دفتر بازی های المپیک و پارالمپیک اینتل 

اینتل، به عنوان شریک بازی های المپیک (TOP)، با همکاری کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در حال بازاندیشی آینده بازی‌های المپیک از طریق سطوح جدیدی از تعامل، ارتباط و تجربه هواداران است.

اینتل با استفاده از پلتفرم‌های پیشرفته خود، قصد دارد تا تجربه‌ای بی‌نظیر و تعاملی را برای تماشاگران و ورزشکاران فراهم آورد. فناوری 5G اینتل، ارتباطات سریع و پایدار را در محل بازی‌ها تضمین می‌کند، در حالی که پلتفرم‌های واقعیت مجازی (VR) و محتوای سه‌بعدی و 360 درجه، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای هواداران فراهم می‌سازند.

کنترل اعداد شریک تکنولوژیکی شما در مسیر هوشمند سازی، همین الان یک جلسه آنلاین با ما داشته باشید:

30 Minute Meeting - Controladad

هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک

اینتل در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه همه افراد حاضر در بازی‌ها استفاده خواهد کرد. یکی از برنامه‌های هوش مصنوعی اینتل، تجربه‌ای تعاملی برای هواداران است که آن‌ها را در سفری به سمت تبدیل شدن به یک ورزشکار المپیکی می‌برد. با استفاده از پردازنده‌های Intel® Gaudi® و Intel® Xeon®، که دارای شتاب‌دهنده هوش مصنوعی هستند و با Intel OpenVINO™ بهینه شده‌اند، پروفایل هر شرکت‌کننده تحلیل می‌شود و آن‌ها به یک ورزش المپیکی خاص متصل می‌شوند.

پخش بازی‌های المپیک

المپیک ۲۰۲۴ اولین دوره بازی‌های المپیک خواهد بود که از پردازنده‌های Intel Xeon برای ارائه تجربه پخش زنده 8K استفاده می‌کند. سرورهای پخش که توسط پردازنده‌های Intel Xeon Scalable با فناوری Intel® AI Deep Learning Boost پشتیبانی می‌شوند، سیگنال زنده را در وضوح 8K تنها در چند میلی‌ثانیه رمزگذاری و فشرده می‌کنند. سپس این سیگنال 8K به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مبتنی بر اینتل که به تلویزیون‌های 8K متصل هستند، در مکان‌های منتخب سراسر جهان ارسال می‌شود. این فرآیند پخش زنده با وضوح بسیار بالا و با تأخیر بسیار کم انجام می‌شود، که تجربه‌ای بی‌نظیر و با کیفیت برای بینندگان فراهم می‌کند.

علاوه بر این، اینتل دسترسی جهانی برای افراد دارای نقص بینایی را با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی و هوش مصنوعی مبتنی بر Intel Xeon بهبود می‌بخشد. این مدل‌ها امکان ناوبری داخلی و صوتی را از طریق یک برنامه گوشی هوشمند فراهم می‌کنند.

اینتل با این نوآوری‌ها، تجربه بازی‌های المپیک را به سطح جدیدی ارتقا داده و هواداران در سراسر جهان را به شکلی بی‌سابقه از این رویداد بزرگ ورزشی با خبر می‌کند. به این ترتیب، اینتل و کمیته بین‌المللی المپیک با همکاری هم قصد دارند آینده‌ای هیجان‌انگیز برای بازی‌های المپیک ترسیم کند.

مقالات مرتبط