ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

لوگوی جویفول باکسز
فروشگاه جویفول باکسز

جویفول باکسز (Joyful Boxes) یک فروشگاه قطری است که در زمینه فروش کیک، شیرینی های مختلف، و گل فعالیت دارد. همکاری شرکت کنترل اعداد با جویفول از آنجایی شروع شد که این فروشگاه نیاز به یک اپلیکیشن با طراحی خاص داشت که با قدرت هرچه تمام‌تر وارد دنیای فروش اینترنتی شود.

در واقع  نیاز مشتری یک فروشگاه اینترنتی معمولی نبود. شخصی سازی یا همان customization محصول یکی از چالش‌هایی بود که کنترل‌اعداد در این پروژه با آن مواجه بود. در این پست به بررسی اجمالی یکی از بهترین محصولات شرکت کنترل اعداد در قطر، یعنی اپلیکیشن Joyful Boxes میپردازیم.

فریم‌های جویفول برای موبایل
فریم‌هایی از اپلیکیشن جویفول

تجربه کار با هولدینگ Lazurd باعث شده بود که ما با چالش های UX یک اپلیکیشن فروش شیرینی آشنا باشیم و به راحتی آن چالش ها را پشت سر بگذاریم. اما رابط کاربری (UI) هر پروژه همیشه چالشی جدید برای طراحان  است. به لطف متخصصین واحد طراحی، ما رابط کاربری این پروژه را به شکلی طراحی کردیم که در یک نگاه نشان دهنده تمامی فعالیت های این فروشگاه باشد.

ترکیب های رنگی و سبک طراحی این اپلیکیشن، حس نفیس بودن محصولات را به کاربر القا می کند که این حس دقیقا همان حسی است که مشتریان در فروشگاه جویفول دارند.

فروشگاه جویفول
فروشگاه جویفول
طراحی برنامه جویفول
طراحی برنامه جویفول

طبق اصول و قوانین Agile؛ توسعه اپلیکیشن تنها وقتی آغاز می شود که طرح های پروژه توسط مشتری تایید شده باشند. این اولین قدمی است که ما در هر پروژه نرم افزاری آنرا به خوبی پشت سر میگذاریم. طی جلسات متعدد با مدیران جویفول و اصلاحاتی که در طراحی این پروژه انجام شد، طرح های نهایی دقیقا به همان شکل بود که کارفرما از ما می خواست.

سیستم توسعه نرم افزار اجایل یا چابک چیست؟ آیا در کنترل‌اعداد از اجایل استفاده می‌کنیم؟
در 11 فوریه سال 2001 در کوه های واساچ یوتا اتفاقی رخ داد که تحول بزرگی در روند توسعه نرم افزار ایجاد کرد.

همانطور که گفتیم چالش دیگر این پروژه شخصی سازی محصول (product customization) بود. Joyful روی چند دسته محصول مختلف کار می‌کرد و تمایل داشت برخی از آنها را با هم ترکیب کند. با تغییراتی که تیم بک اِند و وبسایت کنترل اعداد در پنل مدیریت این نرم افزار ایجاد کردند، زیر ساخت های این قابلیت برای پروژه جویفول انجام شد. بعد از آن نوبت به تیم توسعه موبایل رسید که آنچه را که کاربران در اپلیکیشن مشاهده میکنند را پیاده سازی کند.

جزئیات محصول و سفارشی سازی محصول
صفحه جزئیات محصول و سفارشی سازی محصول

Gift delivery یا قابلیت تحویل هدایا نیز به این پروژه اضافه شد تا کاربران بتوانند اقلامی را برای شخص دیگری به عنوان هدیه خریداری کنند. یک صفحه آدرس بسیار ساده و کاربردی طراحی شد که کاربر می تواند یک خرید ایمن را شروع کند، و در حین سفارش‌ دادن کاربر می تواند به ساده‌ترین روش مشخص کند که محصول خریداری شده هدیه است یا خیر.

از طرفی شرکت کنترل اعداد به صورت موازی پروژه Joyful Driver را برای فروشگاه جویفول شروع کرد، که می توانید داستان این پروژه را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

Joyful Driver (Delivery)
جویفول برای ارسال محصولات خود به مشتریان نمیخواست برون سپاری کند بلکه به یک برنامه اختصاصی نیاز داشت که کنترل اعداد پروژه جویفول درایور را شروع کرد.
فریم‌های خرید محصول جویفول
فریم‌های خرید محصول جویفول

پس از توسعه این دو برنامه، یک کار دیگر باقی‌ماند بود. جویفول یک وبسایت single page برای اطلاع رسانی و بهبود سئوی فروشگاهش می خواست. بنابراین، بعد از انجام این دو اپلیکیشن‌های، ما بسراغ سایت Joyful رفتیم و در مدت زمان کوتاهی آن را به اتمام رساندیم.

وبسایت جویفول
وبسایت جویفول

اگر شما هم کسب و کاری دارید و دنبال نرم افزاری مطمئن برای آن هستید، کافیست اینجا کلیک کنید. تخصص ما کمک به کسب و کارها در دنیای دیجیتال است.

‎JOYFUL BOXES
‎Qatari local shop specialized in flowers, cake, sweets, snacks.
JOYFUL BOXES - Apps on Google Play
Qatari local shop specialized in flowers, cake, sweets, snacks.
Home page