ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

توسعه وب
توسعه وب

اصطلاح توسعه وب معمولاً به عنوان عملیات ساخت یک وب‌سایت شناخته می شود.این فعالیت‌ها اعم از توسعه، ساخت و نگهداری وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب هستند که برای دسترسی به اطلاعات آنلاین از طریق مرورگر به کار میروند. با این حال، ممکن است شامل مدیریت پایگاه داده، توسعه وب و طراحی وب نیز باشد. این قسمت یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت کنترل‌اعداد به حساب می‌آید.

ارتباط با ما
آیا ایده کاربردی دارید؟یا به دنبال یک تیم نرم افزاری حرفه ای برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های خود هستید؟
عکس از دانیل کورپای / Unsplash
عکس از دانیل کورپای / Unsplash

زبان‌های اصلی برنامه نویسی

HTML (زبان نشانه گذاری فرامتنی)، CSS (برگه‌های سبک آبشاری) و جاوا اسکریپت زبان‌های برنامه نویسی اولیه هستند که در توسعه وب استفاده می شوند. با این حال، ابزارهای دیگری نیز برای «مدیریت» یا کمک به ساخت وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند، بقیه کارها نیز باید از پایه با استفاده از کدنویسی انجام شوند.

وردپرس، جوملا، دروپال، TYPO3 و Adobe Experience Manager تنها برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) هستند که نیازهای ما را برآورده می‌کنند.

مروری بر توسعه وب

دو شاخه اصلی صنعت توسعه و ساخت وب عبارتند از: توسعه فرانت‌اِند که به‌عنوان توسعه سمت مشتری نیز شناخته می‌شود، و توسعه بک‌اِند که توسعه سمت سرور نیز نامیده می‌شود.

توسعه Front-End

اصطلاح "توسعه فرانت اِند" فرآیند ایجاد عناصر قابل مشاهده یک وب سایت یا برنامه وب، مانند محتوا، طراحی و رابط کاربری آن را در برمیگیرد. HTML، CSS و جاوا اسکریپت سه زبان اصلی در این شاخه به شمار می‌روند.

زبان نشانه گذاری فرامتنی یا به اختصار HTML مجموعه ای منحصر به فرد از دستورالعمل‌ها برای "علامت گذاری" متن به منظور ایجاد یک صفحه وب است. HTML به منزله اسکلت وب سایت‌ها است.

برگه‌های سبک آبشاری (CSS) یک زبان تنظیم سبک و شیوه چینش برای وب سایت‌ها است. وقتی صحبت از زیبایی شناسی وب می شود، CSS مسئول است.

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی محبوب است که برای بهبود عملکرد و تعامل هرچه بهتر وب‌سایت‌ها استفاده می شود.

زبان های توسعه وب مانند آناتومی انسان هستند
زبان های توسعه وب مانند آناتومی انسان هستند‌ ‌

برای یادگیری این زبان‌ها می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

آموزش رایگان CSS

CSS Tutorial
W3Schools offers free online tutorials, references and exercises in all the major languages of the web. Covering popular subjects like HTML, CSS, JavaScript, Python, SQL, Java, and many, many more.

آموزش رایگان HTML

HTML Tutorial
W3Schools offers free online tutorials, references and exercises in all the major languages of the web. Covering popular subjects like HTML, CSS, JavaScript, Python, SQL, Java, and many, many more.

آموزش رایگان JavaScript

JavaScript Tutorial
W3Schools offers free online tutorials, references and exercises in all the major languages of the web. Covering popular subjects like HTML, CSS, JavaScript, Python, SQL, Java, and many, many more.

به چند سال اخیر فکر کنید و تمام وب سایت‌هایی را که تا حالا دیده اید به خاطر بیاورید.  این سایت‌ها را توسعه‌دهندگان وب ساخته‌اند‌ و آنقدر تلاش کرده‌اند تا مطمئن شوند که آن‌ نرم افزار‌ها به درستی و طبق برنامه کار می‌کنند، همچنین طوری عمل می‌کنند که تجربه‌ای خوشایند برای بازدیدکنندگان فراهم کنند. توسعه دهندگان وب با توجه به پروژه‌های مختلف و ویژگی‌هایی که داشتند، ابزار مناسب کار خود را ازمیان طیف گسترده‌ای از زبان‌های برنامه نویسی، انتخاب کرده و این نرم افزار‌ها را تولید کرده‌اند.

آنچه در پس‌زمینه یک پروژه وب اتفاق می‌افتد توسط تیم توسعه Back-end مدیریت می‌شود. این تیم یک پایگاه داده را برای ایجاد یک رابط کاربری مناسب مدیریت میکند.

30 Minute Meeting - Controladad

توسعه Back-End

برخلاف جذابیت بصری که توسط توسعه دهندگان فرانت‌اِند تضمین شده است، تمرکز توسعه دهندگان بک‌اِند بر عملکرد یک محصول دیجیتال است.

به عنوان مثال تعاملات پایگاه داده، احراز هویت کاربر، سرور، شبکه، تنظیمات میزبانی و منطق تجاری تنها برخی از وظایفی هستند که در حیطه اختیارات یک توسعه دهنده Back-End قرار می‌گیرد. توسعه دهندگان بک‌اِند بر زیرساخت‌های بنیادین تمرکز می‌کنند که باعث می‌شود نرم افزار سمت مشتری همانطور که انتظار می رود روی سرور کار کند.

مسئولین این بخش معمولا با MySQL، Oracle، Git و زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP، Node.js، Ruby و Python کار می‌کنند.

GitHub: Let’s build from here
GitHub is where over 100 million developers shape the future of software, together. Contribute to the open source community, manage your Git repositories, review code like a pro, track bugs and fea...
Git
PHP: Hypertext Preprocessor
PHP is a popular general-purpose scripting language that powers everything from your blog to the most popular websites in the world.
بک‌اِند و فرانت‌اِند
بک‌اِند و فرانت‌اِند‌ ‌

اگر ایده‌ای برای توسعه وب سایت دارید، اینجا کلیک کنید. همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس خواهند گرفت و ایده‌های شما را تبدیل به یک نرم افزار شخصی برای شما خواهند کرد.

همچنین می‌توانید تیم‌های مختلف شرکت کنترل‌اعداد را که در زمینه توسعه وب کار می‌کنند، چه از نوع front-end و چه back-end مشاهده کنید و جالب‌تر اینکه می‌توانید آنها را استخدام کنید تا برای شما کار کنند.

استخدام تیم متخصص و نیروی متخصص برای پروژه‌های نرم افزاری (dedicated team and staff augmentation)
تنها یک کلیک با استخدام تیم برنامه نویسی اختصاصی خودتان فاصله دارید.