سامانه هوشمند پلاک‌ خوان محصولی دیگر از کنترل اعداد

راهکار نوین کنترل اعداد در زمینه خوانش پلاک انواع خودرو با قابلیت استفاده در شرایط جوی و محیطی مختلف.
هوشمند سازی
author

سعید کشاورز کرمانی (سردبیر)

لینک کپی شد!
سامانه هوشمند پلاک‌ خوان محصولی دیگر از کنترل اعداد
سامانه هوشمند پلاک‌ خوان محصولی دیگر از کنترل اعداد

خوانش خودکار و اتوماتیک پلاک انواع خودرو‌های سواری، باری، معدنی، وسایل نقلیه عمومی و خصوصی، شخصی و دولتی  امری ضروری به شمار می‌آید. از طرفی این امر در شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف، خصوصا در صورت مخدوش بودن پلاک یا تمیز نبودن ‌آن چالش برانگیزتر نیز به نظر می‌رسد. بنابراین شرکت کنترل اعداد تصمیم گرفت با استفاده از الگوریتم‌های نوین هوش مصنوعی، سامانه هوشمند پلاک خوان خود را در اختیار مشتریان قرار بدهد.

این سامانه معرف نسل جدید پلاک خوان است چر اکه معمولا سیستم‌های پلاک‌خوان با استفاده از دوربین‌های مدار بسته به ثبت و ضبط تصویر پلاک‌ها می‌پردازند. اما این سامانه با اتکا به قابلیت‌ها هوش مصنوعی، علاوه بر تشخیص انواع پلاک، توانایی پردازش و تحلیل تصاویر پلاک خودروها، استخراج اطلاعات و ارائه گزارش‌های دقیق و کاربردی را نیز دارا می‌باشد و امکان ویرایش و جستجو را فراهم می‌آورد.

گرچه این سامانه به طور مجزا قابل استفاده می‌باشد، ولی یکی از اصلی ترین قابلیت‌های آن اتصال به سامانه توزین هوشمند به عنوان یک ماژول است که یکی دیگر از محصولات قدرتمند کنترل اعداد است. برای آشنایی با سامانه توزین صنعتی هوشمند به لینک زیر مراجعه کنید.

سامانه توزین هوشمند کنترل اعداد
تحولی نوین در فرایند توزین صنایع و کسب و کارهای مختلف

کاربردها

  • مدیریت تردد خودروها: سامانه پلاک خوان می‌تواند برای کنترل ورود و خروج انواع خودرو در پارکینگ‌ها، معادن، مجتمع‌های مسکونی، معابر و محور‌ها و اماکن مختلف استفاده شود.
  • جلوگیری از تخلفات: با استفاده از این سامانه می‌توانید از ورود خودروهای غیرمجاز به منطقه تحت اختیار خود که پلاک آنها از قبل در سامانه تعریف نشده یا به هر دلیلی ورود آنها ممنوع اعلام شده، جلوگیری کنید.
  • بهبود راندمان توزین: در صورت استفاده از این محصول به عنوان ماژول کمکی در سامانه توزین هوشمند، فرایند توزین سریع‌ و دقیق‌تر شده و راندمان این بخش افزایش خواهد یافت.
  • کاهش خطاهای انسانی: از آنجا که در این سامانه از توانایی‌های هوش مصنوعی استفاده شده، تا حد قابل توجهی دخالت انسان در وارد کردن اطلاعات و پردازش آنها کاهش یافته در نتیجه بسیاری از خطاهای انسانی از بین رفته و به دقت و صحت اطلاعات تا حد زیادی کمک شده است.

مزایا

دقت بالا: سامانه پلاک‌ خوان با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، باعث افزایش دقت در تشخیص پلاک خودروها شده و صحت اطلاعات را تضمین می‌کند.

سرعت بالا: این سامانه قادر است پلاک خودروها را در کسری از ثانیه تشخیص دهد در نتیجه در معابر شهری و جاده‌ای و بزرگراه‌ها که خودرو‌ها با سرعت بالا حرکت می‌کنند قابل استفاده است و با تسریع و تسهیل کار از ایجاد ترافیک‌های سنگین درب پارکینگ‌ها و معادن و کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند.

قابلیت انعطاف پذیری: این سامانه می‌تواند با انواع شرایط زیست محیطی و ملزومات کارگاهی و انواع نیاز‌ها سازگار شده و طبق آنها باز طراحی و ساماندهی شود.

کاربری آسان: استفاده از پنل مدیریت این سامانه بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد در نتیجه کاربران با هر سطحی از دانش و آگاهی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. از این رو نیاز به استخدام نیروی متخصص یا برگزاری کلاس‌ها توجیهی و آموزشی فراوان نیست.

پشتیبانی قوی: شرکت کنترل اعداد با ارائه پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته از این  سامانه کیفیت و صحت کارکرد آن را تضمین می‌کند.

مشخصات فنی

دوربین: استفاده از دوربین‌های قدرتمند با توانایی عکس برداری با کیفیت بالا برای تشخیص دقیق پلاک خودروها در شرایط محیطی مختلف و در هر زمان از روز و شب.

پردازنده: بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند برای تحلیل و پردازش سریع تصاویر، این سامانه را در جاده‌‌ها و معابری که تعداد خودرو‌ها و سرعت حرکت ‌ آنها بسیار بالا می‌باشد، قابل استفاده کرده.

هوش مصنوعی: بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای شناسایی پلاک خودروها نه تنها سرعت بلکه دقت این سامانه را نیز تا حد قابل توجهی افزایش داده است.

اگر به زمینه هوش مصنوعی علاقه‌مند هستید سایر مقالات ما را از دست ندهید:

مقالات هوش مصنوعی
مقالات هوش مصنوعی کنترل اعداد

قابلیت اتصال به شبکه: امکان اتصال به شبکه اینترنت یا اینترانت (شبکه داخلی) برای دریافت و ارسال سریع داده‌ها و یکپارچه سازی اطلاعات و افزایش سرعت و دقت.

ارائه انواع خروجی

سامانه هوشمند پلاک خوان کنترل اعداد قابلیت ارائه خروجی از داده‌ها در قالب انواع گزارشات و فایل‌‌ها را دارد:

  • گزارش‌های چاپی: می‌توانید گزارش‌های چاپی از تردد خودروها تهیه کنید.
  • فایل‌های اکسل: می‌توانید داده‌ها را به صورت فایل‌های اکسل ذخیره یا دانلود کنید.
  • API: می‌توانید از طریق API به داده‌های سامانه دسترسی داشته باشید.

در نهایت این سامانه چه به عنوان یک محصول مجزا و چه به عنوان یک ماژول قابل اجرا روی سایر محصولات، یک پیشنهاد جذاب و کارآمد در زمینه تشخیص پلاک انواع خودرو به حساب می‌آید. برای دریافت این محصول یا داشتن یک جلسه آنلاین با متخصصین ما در جهت بررسی نوع خاص نیاز شما از طریق لینک زیر اقدام کنید:

30 Minute Meeting - Controladad

برای آشنایی با سایر محصولات و خدمات هوشمند سازی کنترل اعداد در زمینه‌های متنوع از جمله صنایع‌، معادن، ساختمان و سازمان با ما همراه باشید:

کنترل اعداد
کنترل اعداد، دروازه ورود به دنیای دیجیتال و هوشمند سازی

مقالات مرتبط