ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

فلاتر، گزینه ایده‌آل برای برنامه نویسان
فلاتر، گزینه ایده‌آل برای برنامه نویسان

Flutter یک ویژگی شاخص دارد و آن این است که یک دفعه  کد نوشته می‌شود و قابل انتشار برای دستگاه‌های مختلف است. ممکن است این ویژگی برای شما آشنا باشد اما بیایید با جزئیات بیشتر به بررسی آن بپردازیم و ببینیم فلاتر چه فوایدی برای شما داد.

همانطور که می‌دانید فرآیند ساخت نرم افزار برای iOS و اندروید کاملاً متفاوت است، دقیقا مثل ساختن دو برنامه مختلف با زبان‌های برنامه نویسی مختلف.

همچنین بخوانید:

تمپلیت فلاتر کنترل‌اعداد برای اپلیکیشن‌های فروشگاهی
ظرف دو هفته صاحب اپلیکیشن شوید. پیشنهاد باورنکردنی شرکت کنترل‌اعداد. برای مشاهده جزئیات کلیک کنید.

برترین زبان‌های برنامه نویسی اندروید:

  • Java
  • Kotlin
  • C#, C++, C

برترین زبان‌های برنامه نویسی iOS:

  • Swift
  • Objective-C
  • #C

اما با استفاده از فلاتر دچار این دو دستگی نخواهید شد، چراکه فلاتر این توانایی را به شما می‌دهد که یک کد واحد ایجاد کنید که هم برای اندروید و هم برای iOS قابل استفاده است.

در حال حاضر بیش از نیم میلیون برنامه با Flutter ایجاد شده است!

حتی برندهای معروف دنیا از جمله eBay، Toyota، BMW، Rive، و بسیاری از برنامه‌های معروف دیگر از این ابزار برای توسعه اپلیکیشن‌های خود استفاده کرده‌اند.

پروژه‌های ما را که با Flutter توسعه داده شده‌اند ببینید:

All projects
List of projects
روند پیشرفت توسعه با فلاتر
روند پیشرفت توسعه با فلاتر

در پول و زمان صرفه جویی کنید

{یک دفعه کد بنویسید} و برای دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

فرض کنید شما فقط یک برنامه برای یکی از این پلتفرم‌ها (مثلاً iOS یا Android) دارید. بنابراین اگر بخواهید از پلتفرم دیگری استفاده کنید، ناچار باید یک برنامه جدید که مشابه برنامه فعلی باشد مخصوص آن پلتفرم بسازید.

از طرف دیگر، حتی اگر برنامه شما روی هر دو سیستم عامل اجرا شود و بخواهید یک ویژگی به آن اضافه کنید، باید آن را برای هر دو سیستم عامل به طورجداگانه کدنویسی کنید، که قطعا هزینه ساز است.

از آنجاکه فلاتر فقط یک پایه کد دارد، زمانی که توسعه دهنده یک ویژگی جدید اضافه می‌کند هم در iOS و هم در اندروید کار می‌کند. این قابلیت فلاتر، هزینه‌های شما را به میزان قابل توجهی کاهش داده و باعث کوتاه‌ شدن زمان توسعه می‌شود.

با Flutter در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید
با Flutter در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید

نرم افزار خود را به پلتفرم‌های دیگر منتقل کنید

یک دفعه کد بنویسید و {برای دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.}

در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل، کراس پلتفرم بودن به این معنی است که می‌توان از یک پایگاه کد واحد برای ایجاد برنامه‌هایی استفاده کرد که هم در دستگاه‌های iOS و هم در دستگاه‌های اندروید اجرا می‌شوند.

Flutter از پلتفرم‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • Android
  • iOS
  • Fuchsia
  • Web platform
  • macOS
  • Microsoft Windows
  • Linux

اگر می‌خواهید نرم افزار خود را به پلتفرم‌های فوق منتقل کنید، Flutter بدون اتلاف وقت و هزینه این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما مجبور نیستید به توسعه دهندگان جدید پول بدهید تا روی نرم افزار شما کار کنند و یک برنامه جدید برای پلتفرم جدید بسازند. همچنین در صورت نیاز هرگونه پشتیبانی، طبق آنچه در بالا ذکر شد فلاتر بسیار مقرون به صرفه است.

با فلاتر اپلیکیشن خود را در دستگاه‌های مختلف انتشار دهید.
با فلاتر اپلیکیشن خود را در دستگاه‌های مختلف انتشار دهید.

سازگاری فلاتر چگونه است؟

معمولاً نسخه‌های iOS و Android یک اپلیکیشن موبایل توسط تیم‌های جداگانه ساخته می‌شوند و این امر بعضا باعث تفاوت در ظاهر و عملکرد دو نسخه برنامه می‌شود.

اما به لطف ابزارهای توسعه بین پلتفرمی مثل Flutter، این امکان فراهم است که اپلیکیشن در iOS و Android عملکرد و ظاهری یکسان در اختیار کاربران بگذارد. دلیل آن این است که:

  • هر دو نسخه از یک پایگاه کد استفاده می‌کنند.
  • هر دو نسخه از اجزای طراحی و ویجت‌های یکسانی استفاده می‌کنند.
  • ویژگی‌های خاص پلتفرم.
  • بارگذاری مجدد در لحظه: این قابلیت فلاتر به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت ویژگی ها را در iOS و Android تغییر دهند.
فضای کاربری یکسان
فضای کاربری یکسان

بیایید کمی فنی‌تر شویم

بعضی امکانات جذاب باعث شده فلاتر در اجرای برنامه‌ها بسیار سریع‌تر از سایر فریمورک‌ها عمل کند.

Flutter از زبان برنامه نویسی سریع و کارآمد Dart استفاده می‌کند و همچنین از کامپایل پویا یا درجا (JIT) برای حالت توسعه و از کامپایل جلوتر از زمان (AOT) برای حالت انتشار استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود برنامه سریع‌تر و روان‌تر اجرا شود.

پویا (JIT)
پویا (JIT)

از آنجایی که Flutter از ویجت‌ (عناصر کوچک UI که یکبار نوشته می‌شوند و می‌توانیم از آنها در همه جا استفاده کنیم) استفاده می‌کند، نیاز ندارد که کدها را به زبان‌‌های برنامه‌ نویسی اصلی iOS و Android برگرداند. بلکه این امکان را فراهم کرده که مستقیما برای هر دو ورژن نسخه خروجی بگیریم. این قابلیت باعث بهبود و تسریع عملکرد می‌شود و رابط کاربری یکدستی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از آنجایی که Flutter از برنامه‌نویسی واکنش‌گرا( reactive programming) استفاده می‌کند، فعال‌ سازی برنامه بسیار روان‌ و سریع‌تر خواهد بود و همچنین برنامه منعطف و کارآمد‌ می‌شود.

شما هم می‌خواهید از این ویژگی‌های جذاب بهره‌مند شوید؟
یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارید؟ از ما بخواهید:

ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!