ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

با داشتن یک اپلیکیشن موبایل کسب و کار و برند خود را تقویت کنید.
با داشتن یک اپلیکیشن موبایل کسب و کار و برند خود را تقویت کنید.

در اینکه امروزه تبلیغات تا حد زیادی به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرد‌اند هیچ شکی نیست. پس دیگر جایی برای ماندن در دنیای کوچک تجارت سنتی باقی نمی‌ماند. در فضای دیجیتال پرشتاب امروزی، هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، باید حضور آنلاین قوی داشته باشد. یکی از قدرتمندترین ابزارها برای این هدف، داشتن اپلیکیشن موبایل است.

در مقاله گذشته با انواع کانالهای بازاریابی قدیم و جدید آشنا شدید، اکنون در این مقاله می‌کوشیم تا بیشتر شما را با فواید و مزایای وجود یک اپلیکیشن شخصی برای کسب و کار آشنا کنیم.

اگر به اپلیکشن موبایل شخصی خود فکر می‌کنید، از ما بخواهید:

ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!

قدرت اپلیکیشن موبایل

بی شک گوشی‌های موبایل نقش پررنگی در زندگی روزمره ما پیدا کرده‌اند، به طوری که هر فرد بخش زیادی از ساعات روز را صرف گشتن در اپلیکیشن‌های مختلف می‌کند. اپلیکیشن‌هایی مثل انواع رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک و برنامه‌های آموزشی و سرگرمی و غیره. این تغییر گسترده در رفتار مصرف کننده، فرصت جدیدی را برای هر کسب و کار فراهم می‌کند تا با مخاطبان هدف خود بی واسطه، در سطح بسیار گسترده ارتباط برقرار کنند.

مزایای داشتن اپلیکیشن

خرید آسان

چند سال پیش، مشتریان برای خرید مجبور بودند به شکل حضوری به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کنند. اما کم کم با جا افتادن خرید آنلاین مشتریان بیشتر با سر زدن به وب سایت‌ها، خرید خود را انجام دادند. در قدم بعد همه متوجه شدند که استفاده از اپلیکیشن به مراتب آسان و سریع‌تر است. چرا که مشتریان با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه وارد سیستم شده و اطلاعات خود را از جمله اطلاعات پرداخت مثل شماره کارت‌ها و رمز‌ها و همچنین اطلاعات تحویل مثل آدرس‌ها و زمان‌ها را در تلفن خود ذخیره می‌کنند تا خریدهای آسان و سریع‌ را تجربه کنند.
همچنین مطالعات رفتارشناسی نشان داده است که مشتریان به اپلیکیشن علاقه بیشتر نسبت به وبسایت‌ها نشان داده‌اند، طبق گزارش SaleCycle حدود 55 درصد از فروش تجارت الکترونیک در سال 2022 از طریق اپلیکیشن‌های موبایل انجام شده است.

تقویت تصویر برند

با یک طراحی قوی و جذاب از لوگو، پالت رنگ و برند خود در اپلیکیشن موبایل، تصویری تاثیرگذار از برند را در ذهن مخاطبان ثبت کنید. هر یک از مخاطبان در هر جای جهان که باشد تنها با باز کردن اپلیکیشن با برند شما مواجه می‌شود. این سطح از دسترسی و ماندگاری در ذهن مخاطب تنها از طریق اپلیکیشن موبایل فراهم می‌شود و باعث متمایز شدن شما از سایر رقبا می‌شود.

ایجاد تعامل مستقیم

اپلیکیشن‌های موبایل مشارکت تعاملی بیشتری را نسبت به استراتژی‌های بازاریابی سنتی به وجود می‌آورند. امکاناتی از قبیل اعلان‌های اپلیکیشن، پیشنهادات، و پیام‌های درون برنامه‌ای و غیره راه ارتباط را با مخاطبان هدف شما باز می‌کنند. این امر باعث احساس ارزشمندی و مشارکت در مخاطبان شده و با برند شما ارتباط عمیق‌تری برقرار می‌کنند.

در خدمت مشتریان

یک اپلیکیشن فروشگاهی موفق تنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل نمی‌کند بلکه ترکیب کاملی از نیازهای مصرف کننده، اهداف تجاری کسب و کار و راه حل‌های نرم افزاری است که برای حل مشکلات مشتریان طراحی شده است. در نگاه کلی اگر یک اپلیکیشن به زندگی مشتریان شما چیزی اضافه نکند، و در خدمت مشتریان نباشد و تنها هدفش اعتبار سازی برای برند و تبلیغ آن باشد، تمام تلاش‌های بازاریابی شما را هدر می‌دهد. یکی از تکنیک‌های موفق این است که با برنامه‌ریزی تخفیف‌های ویژه و جوایز برای مشتریان وفادار، مشتریان خود را دلگرم کرده و باعث وفاداری آنها به این برند شوید.

افزایش فروش

طبق تحقیقات، شرکت‌هایی که اپلیکیشن‌ اختصاصی دارند، بازده و درآمد بالاتری را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال برند معروف Dominoes نشان داد که فروش آنها تنها طی سه ماه، 19 درصد افزایش داشته که دلیل آن استفاده از یک اپلیکیشن موفق بوده.
راحت و سریع شدن مدیریت فروش در موارد زیر باعث کاهش هزینه‌ها و بهبود تجربه کاربران شده و در نتیجه رشد کسب و کار را به دنبال دارد.

  • تسهیل مدیریت موجودی
  • افزایش تنوع محصولات
  • تسهیل مراحل پردازش محصول
  • ارسال هرچه سریع‌تر محصول به مشتریان

از طرفی بدیهی است که رشد یک کسب و کار با افزایش فروش نسبت مستقیم دارد. در اصل، هرچه افراد بیشتری از کسب و کار شما راضی باشند، بیشتر با نام تجاری شما آشنا و درگیر می‌شوند و شهرت کسب و کار شما را منتشر می‌کنند، و به شکل بسیار مطلوبی فرایند بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) در رابطه با کسب و کار شما راه خود را باز کرده و باعث شهرت برند، تعامل بیشتر با مشتری و سوددهی حداکثری می‌شود.

این تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده.
این تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده.

گسترش دسترسی در سطح جهانی

توانایی منحصر به فرد اپلیکیشن‌های موبایل در این است که محدودیت جغرافیایی ندارند. به این معنی که شرکت شما می‌تواند به یک بازار جهانی دست یابد و با مشتریان بالقوه در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. این دسترسی پیشرفته، ظرفیت‌های جدیدی برای رشد و تولید درآمد ایجاد می‌کند.

شرایط رقابت موثر برای همه

اپلیکیشن‌های موبایل فیرپلی تجاری را برای همه کسب و کار‌ها فراهم می‌کنند. به این معنی که در حوزه دیجیتال، کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند به طور موثر با شرکت‌های بزرگتر رقابت کنند. انعطاف پذیری و مقیاس پذیری برنامه‌های تلفن همراه، به کسب و کارهای کوچکتر نیز امکان می‌دهند که حضور آنلاین قوی داشته و با غول‌های صنعت و تجارت رقابت کنند.

کمی سازی تجزیه و تحلیل

یکی دیگر از مزایای ارزشمند توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها، دسترسی گسترده به انواع داده‌ها است. با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، می‌توانید اطلاعات مفیدی را برای تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان خود جمع آوری کنید. به عنوان مثال شناخت ترجیحات آنها و محصولاتی که بیشتر خریداری می کنند، زمانی که آنها در برنامه صرف می‌کنند، عملکردهایی که بیشترین استفاده را دارند یا کمترین محبوبیت را دارند و اطلاعاتی از این دست قابل شناسایی می‌شوند.

مقرون به صرفه بودن

علیرغم نظر رایج، طراحی اپلیکیشن موبایل نباید زیاد هزینه‌بر باشد. انتخاب‌های کم‌هزینه متعددی وجود دارد که محدودیت‌های مختلف بودجه را پوشش می‌دهند که بسته به نوع کسب و کار و نیاز شما انتخاب شده و در کوتاه مدت بازگشت سرمایه و همچنین افزایش بهره‌وری را به همراه خواهد داشت.

با ساختن یک اپلیکیشن مطابق با نیاز و استفاده خود، از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. ساخت یک اپلیکیشن اختصاصی را  از کنترل اعداد بخواهید.

30 Minute Meeting - Controladad

راهکار‌های تقویت اپلیکیشن

انتخاب ویژگی‌ها با توجه به برند

هنگام طراحی اپلیکیشن توجه به ویژگی‌هایی که با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند، بسیار مهم است. ویژگی‌هایی مانند ایجاد مسیر راحت در فروش آنلاین، پشتیبانی قوی و چت آنلاین درون برنامه و ارائه سوالات متداول مناسب و تکنیک‌هایی از این دست را فراموش نکنید. شخصی سازی اپلیکیشن بر اساس نیاز‌ها و شرایط صنعت و تجارت شما و با توجه به مخاطبان هدف، باعث افزایش استقبال مشتریان خواهد شد.

بهبود تجربه کاربری UI/UX

یک طراحی قدرتمند و ارائه تجربه کاربری مشتری پسند برای موفقیت اپلیکیشن بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما فضای ساده، روان و در عین حال جذاب و شیکی ارائه می‌دهد. این امر باعث افزایش نرخ دانلود اپلیکیشن و استفاده بیشتر مشتریان و در نتیجه سود‌دهی بیشتر آن خواهد شد.

آموزش تکنیک‌های طراحی UI/UX: صفحه اصلی برنامه Chayyel
صفحه اصلی اپلیکیشن خود را طبق جدیدترین استانداردهای روز طراحی کنید.

بازاریابی اپلیکیشن

حالا که مطمئن شدید یک اپلیکیشن استاندارد و قدرتمند در اختیار دارید، وقت سرمایه گذاری روی تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات موثر برای حضور هر چه قوی‌تر در مارکت است. یک کمپین بازاریابی اپلیکیشن موثر شامل تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و بهینه سازی سئو در app stor است. مشارکت با اینفلوئنسرها را برای افزایش بازدید و دانلود فراموش نکنید.

ASO، بهینه سازی سئو اپلیکیشن در بازار، یکی از خدمات کنترل‌اعداد
تعداد کاربران و میزان دانلود اپلیکیشن خود را افرایش دهید. ASO یکی از جدیدترین خدمات ما به مشتریانمان می‌باشد.

تجزیه و تحلیل بازخوردها

با استفاده از انواع ابزارهای تجزیه و تحلیل، به مطالعه دقیق و هدفمند رفتار کاربر، در اپلیکیشن بپردازید. برای ارزیابی عملکرد برنامه، داده‌های مربوط به دانلود، انواع عملکرد کاربران مثل کلیک، جستجو و خریدهای درون‌برنامه را جمع‌آوری کنید. علاوه بر این، بازخورد و نظرات کاربران نیز اطلاعات مفیدی برای بهبود و اصلاح برنامه در اختیار شما می‌گذارد.

داستان‌های موفقیت

بیایید به چند نمونه کار موفق نگاه کنیم که توانایی برنامه‌های تلفن همراه را به عنوان یک کانال بازاریابی نشان می‌دهد:

Joyful Boxes: ایده فروش گل، شکلات و کیک، تنها در یک اپلیکیشن، نیازمند نرم افزاری قوی برای رفع  نیازهای بازاریابی است. به همین دلیل شرکت کنترل اعداد و شرکت Joyful شروع به همکاری کردند.

اپلیکیشن موبایل جویفول؛ فروشگاه کیک، شیرینی و گل
جویفول باکسز (Joyful Boxes) یک فروشگاه قطری است که قصد داشت فروشگاه آنلاین خود را برای عرضه محصولاتش بسازد. کنترل اعداد این کار را به بهترین نحو انجام داد.

Lazurd: یک تجارت کویتی در زمینه غذاهای خانگی و همچنین کیک و شکلات، کنترل اعداد را برای طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن اختصاصی خود انتخاب کرد. کنترل اعداد یک رابط کاربری چشم نواز برای Lazurd طراحی کرد که به جدول برتر کویت راه یافت.

لازورد
لازورد یک کسب و کار در زمینه غذاهای خانگی، کیک، شکلات و اینگونه محصولات می‌باشد که کنترل‌اعداد را برای طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن موبایل خود انتخاب کرد.

Lawazm: یک بازار کویتی متخصص در زمینه محصولات نوزادان و کودکان و همچنین کالاهای خانگی.

0:00
/

این داستان‌های موفقیت راه‌های مختلفی را نشان می‌دهند که کسب و کارها از اپلیکیشن‌های خود برای رشد، افزایش تعامل مصرف‌کننده و افزایش درآمد استفاده کرده‌اند.

در نتیجه‌

طبق آنچه گفتیم اپلیکیشن‌های موبایل به ابزارهای بازاریابی موثری تبدیل شده‌اند که تعامل مستقیم با مخاطبان هدف شما را فراهم می‌کنند. در بازار رقابتی دیجیتال امروزی، می‌توانید با بهره‌مندی هوشمند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن خود، رشد برند، وفاداری مشتری و موفقیت اقتصادی را تجربه کنید.

اگر ایده‌ای برای ساخت اپلیکشین دارید، فرصت را از دست ندهید، با ما تماس بگیرید. ما در این سفر همراه شما خواهیم بود.

ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!