معرفی دو محصول هوش مصنوعی از شرکت متا: AI Studio و SAM 2

خلاقیت‌های شرکت متا یا همان فیسبوک همیشه دنیا را غافلگیر‌ کرده و تحت تاثیر قرار داده، بیایید با دو محصول هوش مصنوعی جدید و جذاب این شرکت بیشتر آشنا شویم.
هوش مصنوعی
author

سعید کشاورز کرمانی (سردبیر)

لینک کپی شد!
AI Studio و SAM 2 دو محصول هوش مصنوعی از شرکت متا
AI Studio و SAM 2 دو محصول هوش مصنوعی از شرکت متا

استفاده از دو ابزار هوش مصنوعی جدید با نام‌های AI Studio و Segment Anything Model 2 یا همان SAM 2 که توسط شرکت متا تولید شده‌‌اند، می‌تواند روش استفاده ما از ویدئو‌ها و تولید متن را به طور کلی تغییر دهد. در این پست به معرفی این دو محصول خواهیم پرداخت.

AI Studio: برای ساختن کاراکتر هوش مصنوعی

محصول جدید شرکت متا با نام استودیو هوش مصنوعی یا AI Studio به شما امکان می‌دهد که به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی خاص، یک شخصیت هوش مصنوعی برای خودتان بسازید. این کاراکتر به عنوان دستیار شخصی‌ شما عمل کرده و هر جا که نیاز به نوشتن باشد به کمک شما‌ می‌آید. به عنوان مثال می‌تواند به جای شما چت کند و برای نوشتن کپشن‌های اینستاگرام ایده‌های خلاقانه ارائه دهد. این قابلیت می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا و کاربران اینستاگرام بسیار مفید باشد. شما می‌توانید همه چیز در مورد این هوش مصنوعی را تغییر دهید و طبق سلیقه خود بسازید. از نام و لحن آن گرفته تا تصویر و سبک نوشتاری آن.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر فقط کاربران آمریکایی به این ابزار دسترسی دارند. ما به عنوان کاربران ایرانی می‌توانید با استفاده از وی پی ان با آی پی آمریکا به آن دسترسی پیدا کنیم.

همانطور که شرکت متا گفته: می‌توانید با این هوش مصنوعی در این پیام رسان‌ها چت کنید.
همانطور که شرکت متا گفته: می‌توانید با این هوش مصنوعی در این پیام رسان‌ها چت کنید.

SAM 2

دیگر ابزار قدرتمند متا SAM 2 بود، ابزاری قدرتمند که می‌تواند اشیاء و موارد موجود در ویدئو را به صورت در لحظه در ویدئویی پیدا کرده و در فریم‌ها مختلف دنبال کند. ممکن است این کار ساده به نظر برسد، اما در واقع بسیار سخت است زیرا محتوای ویدئو دائما در حال تغییر است. مدل جدید Segment Anything Meta با نام SAM 2 طوری ساخته شده است که علاوه بر تصاویر، توانایی کار روی ویدیوها را نیز اضافه کرده.

0:00
/

این قابلیت‌ جذاب SAM 2 بسیار پرکاربرد بوده و استفاده‌های گوناگونی دارد. به عنوان مثال ردیابی اشیاء در ویدیوها می‌تواند کار ویرایش فیلم‌ها را بسیار آسان کند، همچنین به آموزش سیستم‌های بینایی ماشین کمک می‌کند. این ابزار حتی می‌تواند به دانشمندان در زمینه‌های مختلف مثل، شناسایی زیستگاه‌های طبیعی، علوم دریایی، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و علوم پزشکی و سلامت بسیار مفید واقع شود.

روش علمی متا

شرکت متا مدل SAM 2 را به صورت متن باز ساخته است. تعهد متا به تولید محصولات متن باز باعث به وجود آمدن این همه تغییرات و خلاقیت‌های جالب شده است. این روش به این معنی است که همه می‌توانند به صورت آزاد از آن استفاده کنند. این روش نه تنها منجر به ایده‌های جدید می‌شود، بلکه به فعالان در زمینه  هوش مصنوعی کمک می‌کند محدودیت‌های موجود را کنار بزنند و روز به روز پیشرفت را تجربه کنند.

اگر به دنیای هوش مصنوعی و محصولات جذاب آن علاقه‌مند هستید سایر مقالات ما را از دست ندهید:

کنترل اعداد
کنترل اعداد، دروازه ورود به دنیای دیجیتال و هوشمند سازی

مقالات مرتبط