ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

ساخت عکس با گوگل بارد
ساخت عکس با گوگل بارد

به روز رسانی جدید گوگل بارد در تاریخ اول فوریه 2024 حاکی از اضافه شدن قابلیت‌های جدید و جالب برای کاربران بود. گوگل با ارائه آپدیت جدید خود به بارد توانایی‌ پیشرفته‌تری برای درک، استدلال، خلاصه‌سازی و کدنویسی اضافه کرد. از امروز Gemini Pro در Bard از بیش از 40 زبان پشتیبانی می‌کند و در بیش از 230 کشور و منطقه در دسترس خواهد بود. دومین قابلیت که موضوع اصلی این مقاله قرار گرفته است مربوط به ساخت تصویر می‌باشد. قبل از بارد، ابزارهای Midjourney ، DALL-E و Bing Chat چنین قابلیتی را ارائه داده بودند اما بارد توانایی‌های ویژ‌ه‌ای دارد که در ادامه به طور مفصل به آن می‌پردازیم.

قابلیت ساختن تصویر با گوگل بارد

ایده‌های خود را با تولید تصویر زنده کنید.

این شعار گوگل در راستای اضافه کردن قابلیت جدید به بارد بود که با بهره‌گیری از توانایی‌های جمینای توانایی تولید تصاویر جذاب و منحصر به فرد را به کاربران داده است. کاربران بدون نیاز به یادگرفتن نرم افزار‌های پیچیده می‌توانند عکس‌های حرفه‌ای تولید کنند و از آنجا که حق مالکیت این عکس‌ها مربوط به خود تولید کننده است با خیال راحت آنها را در کار، بازی و هر جای دیگری استفاده کنند.

استفاده از قابلیت‌های خارق العاده جمینای در گوگل بارد باعث شده که این هوش مصنوعی تصاویر دقیقتر و واقعی‌تری نسبت به اکثر هوش مصنوعی ها بسازد:

جمینای (Gemini)، بزرگ‌ترین مدل زبانی هوش مصنوعی گوگل
شبیه‌ترین هوش مصنوعی به توانایی درک انسان، رونمایی شد. برای بررسی محصول جدید گوگل با ما همراه باشید.

طبق گفته گوگل این قابلیت جدید توسط مدل Imagen 2 فراهم شده که برای متعادل کردن کیفیت و سرعت طراحی شده است و خروجی هایی با کیفیت بالا و واقعی را ارائه می دهد. همچنین تمامی تصاویر تولید شده توسط این ابزار نیز با تگ SynthID علامت‌گذاری می‌شوند.

نحوه ساختن عکس در گوگل بارد

اول از همه باید بگوییم که استفاده از آن در اکثر کشورها امکان‌پذیر است به جز در منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، سوئیس و بریتانیا.

از آنجا که ما ایرانی‌ها به خاطر اعمال فیلترینگ عموما مجبور به استفاده از فیلترشکن هستیم، بسیار اتفاق می‌افتد که به کشور‌ها اروپایی متصل شویم. دقت کنید که اگر فیلترشکن شما به کشور‌هایی که بالا گفتیم وصل شده حتما لوکیشن آن را تغییر دهید تا بتوانید از این قابلیت گوگل بارد استفاده کنید.

کشورهای عضو EEA
کشورهای عضو EEA. اگر آی پی وی پی ان شما به این کشورها متصل است، از قابلیت ساخت عکس گوگل بارز نمیتوانید استفاده کنید.

همچنین استفاده از قابلیت جدید تولید تصویر بارد برای کاربران زیر 18 سال در دسترس نیست. از طرف دیگر این شرکت برای محتوا‌های خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز و محتواهای جنسی محدودیت در نظر گرفته است.

کافیست یک پرامپت مناسب و مرتبط با خواسته خود را در اختیار بارد قرار دهید. فعلا این قابلیت فقط برای درخواست‌های انگلیسی در دسترس است. در نوشتن پرامپت به چند نکته توجه کنید از جمله اینکه اگر سبک خاصی در طراحی مد نظرتان است آنرا در پرامپت توضیح دهید مثلا : فتورئالیستی، طراحی با زغال، نقاشی با آبرنگ، تصویر کارتونی و غیره.

به یاد داشته باشید که پرامپت‌های خود را حتما با کلماتی مانند draw, generate,create. شروع کنید. بعد از نوشتن پرامپت کافیست کمی صبر کنید تا بارد تصویر مد نظرتان را بسازد. همچنین می‌توانید برای دیدن تصاویر بیشتر روی گزینه (generate more) کلیک کنید و تصاویر مورد پسند را به طور رایگان دانلود کنید.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی