ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

Google Bard vs. ChatGPT
Google Bard vs. ChatGPT

دو نام در دنیای هوش مصنوعی به شهرت رسیده‌اند و توجه طرفداران فناوری و کسب و کارها را به خود جلب کرده‌اند: Google Bard و ChatGPT، این سیستم‌های هوش مصنوعی قدرتمند، به عنوان پیشرو در زمینه پردازش زبان طبیعی شناخته می‌شوند و این پتانسیل را دارند که نحوه تعامل انسان با ماشین‌ها را تغییر دهند. اما چگونه می‌توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد؟ بیایید به دنیای هوش مصنوعی برویم و Bard و ChatGPT را با هم مقایسه کنیم.

اگر به زمینه هوش مصنوعی علاقه‌مند هستید بقیه مقالات ما را از دست ندهید:

وبلاگ
همه چیز درباره تکنولوژِی، دانش روز و آموزش های کاربردی را اینجا بخوانید.

شرکت‌ سازنده

Bard

Google Bard که محصول شرکت قدرتمند گوگل است، نشان‌دهنده برتری فعالیت‌های مکالمه هوش مصنوعی است و از تجربه غنی گوگل در پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق بهره می‌برد. بارد برنامه ریزی شده تا که یک دستیار پویا و توانمند هوش مصنوعی باشد که قادر به درک و ایجاد پاسخ های متنی شبیه به انسان در زمینه‌های مختلف باشد.

شرکت گوگل
شرکت گوگل

ChatGPT

از سوی دیگر، ChatGPT توسط OpenAI (پیشگام در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی) ساخته شده است. این ابزار یکی از محصولات سری GPT) Generative Pre-Trained Transformer) است که به دلیل تولید متن‌های یکپارچه و مرتبط با محتوای موضوع اصلی معروف شده است. ChatGPT برای داشتن مکالمات طبیعی ساخته شده که آن را برای چت بات‌ها، دستیارهای مجازی و تولید محتوا تبدیل به ابزاری مناسب می‌کند.

ساختمان OpenAI Pioneer
ساختمان OpenAI Pioneer

توانایی مکالمه

Bard

وقتی صحبت از شرکت در گفتگوهای طولانی و عمیق می‌شود، Google Bard فوق العاده عمل می‌کند. این هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌های مفصلی ارائه دهد که همین ویژگی، آن را برای فعالیت‌هایی که نیاز به گفتگوهای طولانی دارند، مناسب می‌سازد. بارد می‌تواند نوشته‌ها را به چندین زبان ترجمه و بازنویسی کند، این توانایی آن را به یک قدرت جهانی در دنیای هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

ChatGPT

ChatGPT به دلیل توانایی‌های مکالمه‌اش معروف است و همچنین قادر به ایجاد پاسخ‌های مرتبط با محتوای موضوع اصلی است که باعث می‌شود بتواند مکالمات انسان‌ مانند بسازد. ChatGPT طراحی شده است تا کاربر پسند و سازگار با انواع سناریوهای مکالمه باشد، به خصوص برای چت بات‌ها و دستیارهای مجازی مناسب است.

شخصی سازی

Bard

Google Bard امکان شخصی سازی را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند پاسخ‌های خود را متناسب با نیازها یا سلیقه‌های خود یا دیگران تنظیم کنند. این سازگاری می‌تواند به ویژه برای شرکت‌هایی مفید باشد که می‌خواهند رفتار هوش مصنوعی را با زبان و اهداف برند خود منطبق کنند.

ChatGPT

این هوش مصنوعی هم به کاربران این امکان را می‌دهد تا رفتار هوش مصنوعی را به دقت تنظیم کنند و آن را به ابزاری مناسب برای کسب و کار خود تبدیل کنند. پلاگین‌های رایگانی هم درباره این مطلب برای چت جی پی تی ساخته شده که در ویدئوی زیر تعدادی از آنها را خواهید دید.

تحلیل اطلاعات

Bard

Google Bard از پشتوانه اطلاعاتی گسترده گوگل بهره‌مند است که می‌تواند اطلاعات به روز و قابل اعتماد را در مورد مسائل مختلف به کاربران بدهد. به روز بودن اطلاعات بارد تا حدی است که می‌تواند مطالبی را که تا روز گذشته ایندکس شده‌اند را هم بررسی کند. پایگاه دانش گسترده بارد آن را به منبعی مفید برای کارهایی تبدیل می‌کند که دسترسی به جدیدترین داده‌ها در آن ضروری است.

ChatGPT

درک ChatGPT بیشتر به داده‌های آموزشی که در معرض آنها قرار گرفته است بستگی دارد. در حالی که می‌تواند اطلاعات عمومی و پاسخ‌های مرتبط با زمینه مورد نظر را نیز ارائه دهد، ولی ممکن است به اندازه Google Bard که از اینترنت به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می‌کند، اطلاعاتش به‌روز نباشد. بلکه توانایی نسخه ۳.۵ چت جی پی تی، تحلیل اطلاعاتی است که تا سپتامبر ۲۰۲۱ ایندکس شده باشند.

پشتیبانی از زبان

Bard

Google Bard دارای پشتیبانی چند زبانه عالی و درک و تولید متن به زبان‌های مختلف است. در نتیجه، یک انتخاب فوق العاده برای شرکت‌ها و افراد فعال در موقعیت‌های مختلف زبانی است.

ChatGPT

هوش منصوعی ChatGPT نیز چند زبانه است و از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. با این حال، مهارت آن در استفاده از زبان ممکن است بسته به نسخه موجود و دقت تنظیمات متفاوت باشد.

نتیجه

هیچ برنده مشخصی در نبرد بین Google Bard و ChatGPT وجود ندارد. هر دوی این ابزارها دارای نقاط قوت و مهارت‌های متمایزی هستند که آنها را به ابزارهایی موثر در موقعیت‌های مختلف تبدیل می‌کند. پس انتخاب شما بستگی به نوع نیاز و هدف شما دارد.

Google Bard در مکالمات طولانی و مبتنی بر اطلاعات روز برتری دارد و از منابع گسترده اطلاعاتی گوگل استفاده می‌کند. پس گزینه عالی برای سازمان‌هایی است که به دنبال گفتگوهای عمیق و دسترسی به جدیدترین اطلاعات هستند.

از سوی دیگر، ChatGPT در مکالمات واقعی و حساس به محتوای موضوع مطرح شده، برتری دارد. سهولت استفاده و قابلیت‌های کاستوم، آن را به گزینه‌ای عالی برای چت‌بات‌ها، دستیارهای مجازی و برنامه‌های هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

در نهایت، تضاد بین Google Bard و ChatGPT نمونه‌ای از تنوع دنیای هوش مصنوعی است که در آن ابزارهای مختلف نیازهای مختلف را برآورده می‌کنند. احتمالاً هر دوی این غول‌های هوش مصنوعی با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی تکامل می‌یابند و ویژگی‌های خلاقانه‌تری را به ارمغان می‌آورند.

با ما همراه باشید:

ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!