ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

Gemini App
Gemini App

تغییر نام تجاری

بعد از موفقیت‌های چشمگیر جمنای در عرصه هوش مصنوعی و پیشرفت‌های آن خصوصا در چند ماه اخیر، گوگل تصمیم گرفت نام چت بات Bard را به Gemini تغییر دهد. همانطور که در مقاله اخیر اشاره کردیم بارد توانایی جدید خود یعنی تولید تصاویر از روی متن را با بهره‌گیری از قابلیت‌های جمنای به دست ‌آورده بود و اکنون گوگل نام بارد را از میان برداشته تا مستقیما جمنای وارد عرصه رقابت شود.

البته این تغییر گسترده‌تر از این به نظر می‌رسد و تمامی ابزار‌های Google Workspace که قبلا با هوش مصنوعی Duet AI کار می‌کردند مانند Gmail، Docs، Slides، Sheets و غیره نیز تحت جمنای قرار خواهند گرفت تا با استفاده از این هوش مصنوعی بتوانیم ایمیل بنویسیم، تولید محتوا کنیم و سایر نیاز‌های روزانه خود را رفع کنیم. این تغییر نام ظاهرا در زمینه برندسازی تاثیر خواهد داشت نه در ماهیت کارکرد ابزار‌ها و هوش مصنوعی گوگل. شاید گوگل این نام تجاری را انتخاب کرده تا همه ابزار‌های خود را در زمینه هوش مصنوعی اینجا در کنار هم جمع کند که بتواند با سایر رقبای خود خصوصا OpenAI رقابت قدرتمند‌تری داشته باشد.

Bard و ChatGPT: نبرد غول‌های دنیای هوش مصنوعی
در این مقاله به بررسی دو مورد از قدرتمند‌ترین هوش مصنوعی‌ها در زمینه تولید محتوا می‌پردازیم.
قابلیت‌ جدید گوگل بارد، تولید تصویر و مکالمه با اکثر زبان‌ها
قابلیت جدید بارد نشان میدهد که این هوش مصنوعی در آینده نزدیک به یک غول بی رقیب تبدیل خواهد شد.

در دسترس عموم

علاوه بر این، نسخه اصلی جمنای با عنوان Ultra 1.0 که بزرگترین مدل زبانی گوگل شناخته می‌شود در دسترس عموم قرار گرفت البته این نسخه رایگان نیست و برای کابران چیزی در حدود ۲۰ دلار ماهانه هزینه دارد که فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برای استفاده رایگان از جمنای به نسخه Pro مراجعه کنید که هم اکنون در دسترس همه کاربران قرار داده شده.

Before you continue

نسخه (Gemini Advanced (Ultra 1.0 توانایی‌ها پیچیده‌تری از جمله کدنویسی، استدلال منطقی، و علاوه بر ایجاد مکالمت دقیق و طولانی تر با درک عمیق زمینه گفتگو پیروی از دستورالعمل‌های قبلی را نیز فراهم می‌کند. هم اکنون  Gemini Advanced در بیش از ۱۵۰ کشور در جهان با توانایی درک زبان انگلیسی در درسترس است که به مرور زمان توقع می‌رود زبان‌ها و مناطق بیشتری را نیز تحت پوشش قرار دهد.

جمینای (Gemini)، بزرگ‌ترین مدل زبانی هوش مصنوعی گوگل
شبیه‌ترین هوش مصنوعی به توانایی درک انسان، رونمایی شد. برای بررسی محصول جدید گوگل با ما همراه باشید.

اپلیکیشن گوگل جمنای

به تازگی جمنای به صورت اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید نیز روانه گوگل پلی شده است که به شکل رایگان می‌توانید آن را دانلود کنید. کاربران می‌توانند با نصب این اپلیکیشن آن را به عنوان دستیار محتوایی خود انتخاب کنند تا جمنای جایگزین Google Assistant شود و از قابلیت‌های خارق العاده آن بهره‌مند شوند. به این معنی که وقتی می‌گویید «Hey Google» یا دکمه خانه را کمی نگه دارند، پاسخ می‌دهد.

با نصب اپلیکیشن Gemini در موبایل خود، می‌توانید در حین حرکت از طریق صحبت کردن تایپ کنید، یا از نوشته‌های خود تصویر بسازید، می‌توانید از لاستیک پنچر عکس بگیرید و دستورالعمل تعویض ‌‌آن را بپرسید، با مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید یک دستور آشپزی بخواهید، برای عکسی که به‌ تازگی گرفته‌اید یک دیسکریپشن مناسب و تاثیرگذار بنویسید و آن را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید یا درباره مقاله‌ای که نوشته‌اید قسمت سؤالات متداول ایجاد کنید یا حتی متن فاخر یک دعوت نامه یا درخواست همکاری یا هر پیام متنی دیگری را از جمینای بخواهید چرا که جمنای یک دستیار مکالمه‌ای، چند وجهی، قدرتمند و مفید است.

iOS

لازم به ذکر است که برای دستگاه‌های دارای سیستم عامل iOS هیچ اپلیکیشن اختصاصی Gemini ساخته نشده چرا که نمی‌توانید دستیار محتوایی غیر از سیری به عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید، اما می‌توانید به تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی در خود Google دسترسی داشته باشید. به این صورت که در سرچ گوگل دکمه‌ای برای جستجو در جمنای در نظر گرفته شده.

دانلود اپلیکیشن گوگل جمنای

Google Gemini - Apps on Google Play
Chat with Gemini, an experimental AI assistant

برای اینکه از اخبار آینده جمینای و دیگر هوش مصنوعی‌ها با خبر شوید ما را دنبال کنید:

کنترل اعداد
طراحی و توسعه اپلیکیشن و وبسایت مدرن برای کسب و کار شما