هوش مصنوعی ساخت تصویر رایگان ایدئوگرام

در این مقاله به معرفی این هوش مصنوعی ساخت تصویر و طرز کار با آن را به شما آموزش میدهیم.
هوش مصنوعی
author

عباس وزیری

لینک کپی شد!
هوش مصنوعی ساخت تصویر ایدئوگرام
هوش مصنوعی ساخت تصویر ایدئوگرام

در این پست قصد داریم معرفی کوتاهی از هوش مصنوعی رایگان آیدیوگرام داشته باشیم. ابتدا باید اشاره کنیم که هوش مصنوعی‌هایی که برای ساخت تصاویر استفاده می‌شوند، معمولاً کاملاً رایگان نیستند. وقتی از رایگان بودن یک هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که با این هوش مصنوعی‌ها می‌توان کارهای قابل قبولی انجام داد، در حالی که به صورت روزانه چند توکن رایگان در اختیار داریم. اگر بخواهیم کارهای بیشتر و حرفه‌ای‌تری انجام دهیم، باید اکانت هوش مصنوعی را خریداری کنیم. در این پست تمامی این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد، تا از قابلیت‌های جذاب ایدئوگرام در کارهای خودتان استفاده کنید.

هوش مصنوعی Ideogram

ایدئوگرام یا آیدیوگرام در سال 2023 به عنوان یک هوش مصنوعی تولید عکس وارد میدان شد. این ابزار هوش مصنوعی، مانند دیگر ابزارها، با استفاده از توضیحات دقیق شما در پرامپتی که به آن می‌دهید، عکس‌های مورد نظر را طراحی می‌کند. نکته جالب اینجاست که با انتخاب هر یک از گزینه‌هایی که در تصویر زیر نشان داده شده است، به راحتی می‌توانید سبک عکس خروجی را تغییر دهید. برای مثال، اگر در ذهن شما تصویری وجود دارد که در آن چهره انسان به خوبی طراحی و نمایش داده شود، باید گزینه سینماتیک یا پرتره را انتخاب کنید.

سبک های مختلف ساخت عکس
سبک های مختلف ساخت عکس

جالب است بدانید که مدیرعامل ایدئوگرام یک ایرانی به نام محمد نوروزی است که یکی از بنیان‌گذاران نیز محسوب می‌شود.
محمد نوروزی بنیان گذار و رئیس آیدیوگرام
محمد نوروزی بنیان گذار و رئیس آیدیوگرام
Mohammad Norouzi - Ideogram | LinkedIn
We're hiring: https://jobs.ashbyhq.com/ideogram · Experience: Ideogram · Education: University of Toronto · Location: Canada · 500+ connections on LinkedIn. View Mohammad Norouzi’s profile on LinkedIn, a professional community of 1 billion members.

همانطور که در اکثر (و شاید همه) هوش مصنوعی‌ها تنها برخی از ویژگی‌ها به صورت رایگان در دسترس هستند، در این هوش مصنوعی نیز همین موضوع صادق است. علامت قفلی که در تصویر مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده ویژگی‌هایی است که نیاز به اکانت پریمیوم دارند.

علامت قفل نشان دهنده قابلیت های پریمیوم این هوش مصنوعی است
علامت قفل نشان دهنده قابلیت های پریمیوم این هوش مصنوعی است

اما مزیت این هوش مصنوعی نسبت به سایر هوش مصنوعی‌های تولید تصویر این است که حتی با استفاده از ویژگی‌های رایگان نیز می‌توانید تصاویر جذابی ایجاد کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کار را برای کاربران آسان‌تر کرده است، قابلیت Magic Prompt است. این قابلیت باعث می‌شود که اگر پرامپت شما ناقص باشد، آن را اصلاح کرده و در بسیاری از مواقع، موارد بیشتری را نیز به آن اضافه کند. همچنین گزینه دیگری برای تغییر ابعاد عکس هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

قابلیت های تغییر ابعاد و مجیک پرامپت به صورت رایگان در دسترس هستند
قابلیت های تغییر ابعاد و مجیک پرامپت به صورت رایگان در دسترس هستند

همین چند هفته پیش، ایدئوگرام تعداد پرامپت‌های رایگان را از ۲۰ پرامپت به ۱۰ پرامپت در روز کاهش داد.

برای خرید اکانت پریمیوم ایدئوگرام می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

خرید اکانت Ideogram روی ایمیل شما (با 91% تخفیف)
قیمت خرید و فروش اشتراک و اکانت Ideogram (ایدئوگرام) پرمیوم با شارژ و فعال سازی قانونی و اختصاصی روی اکانت شخصی شما (قابل تمدید)

این هوش مصنوعی با هر پرامپت به شما ۴ تصویر ارائه می‌دهد، که البته ممکن است برخی از آن‌ها با آنچه شما در ذهن داشتید مطابقت نداشته باشند. اما قابلیت بعد که به آن اشاره می‌کنیم، باعث شده که عکس ساخته شده بسیار دقیق طراحی شود.

هر یک از تصاویری را که این هوش مصنوعی برای شما ایجاد کرده است، ویرایش کنید. به این صورت که:

۱- ابتدا روی تصویر مورد نظر کلیک کنید.

۲- روی گزینه Remix کلیک کنید.

۳- با تغییر پراگرس بار می‌توانید میزان شباهت تصویر بعدی را با تصویری که در حال حاضر دارید تعیین کنید.

۴- همچنین می‌توانید پرامپتی که با آن این تصویر ساخته شده است را تغییر دهید.

تمامی این موارد به صورت کاملاً رایگان در دسترس هستند.

این ابزار همچنین امکان ارتباط بین کاربران را فراهم کرده است؛ به این صورت که می‌توانید تصاویر تولید شده توسط دیگران را مشاهده کنید، آنها را لایک/ذخیره کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

از طریق لینک زیر می‌توانید بلاگ‌های دیگر ما را در مورد دنیای هوش مصنوعی مطالعه کنید.

مقالات هوش مصنوعی
مقالات هوش مصنوعی کنترل اعداد

برای استفاده از این هوش مصنوعی اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط