معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت کار شما (۱)

رفته رفته هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به دستیاری حرفه‌ای برای همه اشخاص در هر زمینه‌ای و با هر سطح دانش فنی است.
هوش مصنوعی
author

سعید کشاورز کرمانی (سردبیر)

لینک کپی شد!
معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت کار شما (۱)
معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت کار شما (۱)

چیزی که هوش مصنوعی متخصص آن است، انجام کارهای تکراری و وقت‌گیر است تا فرصت بیشتری در اختیار انسان‌ها برای پرداختن به امور مهمتر قرار دهد. باید توجه داشت که روز به روز این عملکرد در حال رشد و بهبود است. البته اخیرا مدلهای جدید هوش مصنوعی صاحب نوعی خلاقیت هم شده‌اند که کاربران را شگفت زده می‌کند.

در این پست به تعدادی از ابزارهای هوش مصنوعی‌ در زمینه‌های مختلف اشاره می‌کنیم.

چت بات

ChatGPT

چت جی پی تی محصول کمپانی OpenAI یک هوش مصنوعی مبتنی بر متن است که اخیرا با ارائه نسخه ۴.۰ توانایی‌های خود را در همه زمینه‌ها مثل تصویر، فیلم و صدا گسترش داده و تبدیل به یک دستیار همه‌کاره قدرتمند و پویا شده. اخیرا بسیاری از قابلیت‌های نسخه ۴.۰ ChatGPT در دسترس عموم کاربران به صورت رایگان قرار گرفته است.

برای آشنایی بیشتر سایر مقالات ما را نیز از دست ندهید:

بررسی قدرت GPT-4o: مدل جدید OpenAI
کمپانی OpenAI با انتشار محصول جدید خود، GPT-4o، دنیای هوش مصنوعی را بار دیگر متحول کرد.
ویژگی‌های جدید ChatGPT، چت صوتی و تشخیص تصویر
OpenAI با آخرین پیشرفت‌های خود در هوش مصنوعی ChatGPT بار دیگر قابلیت جدیدی را به دنیای AI اضافه کرده.
Bard و ChatGPT: نبرد غول‌های دنیای هوش مصنوعی
در این مقاله به بررسی دو مورد از قدرتمند‌ترین هوش مصنوعی‌ها در زمینه تولید محتوا می‌پردازیم.

Claude

در سال 2022 شرکت Anthropic با رونمایی از هوش مصنوعی خود claude سعی کرد به رقابت با سایر شرکت‌ها بپردازد. این هوش مصنوعی نوعی تفکر شبیه به انسان دارد و در آن سعی شده هوش مصنوعی قابل هدایت‌تر و ایمن ‌تر عرضه شود به همین دلیل در جواب‌هایی که کلود به شما می‌دهد میزان زیادی از احتیاط دیده می‌شود که سعی می‌کند نزدیک به حقیقت پاسخ دهد. فعلا استفاده از این هوش مصنوعی فقط برای کاربران آمریکایی و انگلیسی ممکن است و در سایر کشورها با تغییر آی پی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

Claude
Talk with Claude, an AI assistant from Anthropic

Llama 3

کمپانی meta که قبلا با نام فیس بوک شناخته میشد نیز از سایر رقبا عقب نماند و هوش مصنوعی خودش را با نام Llama به بازار عرضه کرد. کامل ترین ورژن این هوش مصنوعی نسخه سومش است که توانایی‌های خارق العاده‌ای در تولید متن مشابه انسان دارد، به طوری که در برخی پارامترها نیز از سایر رقبا قدرتمندتر ظاهر شده. اخیرا توانایی‌هایی همچون تولید عکس و گیف نیز به این ابزار اضافه شده. همچنین متا توانست با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درآمدزایی از سایر خدمات خود، لاما ۳ را به صورت رایگان در اختیار عموم کاربران قرار دهد.

Meta Llama 3
Build the future of AI with Meta Llama 3. Now available with both 8B and 70B pretrained and instruction-tuned versions to support a wide range of applications.

Gemini

بعد از موفقیت‌های چشمگیر جمنای در عرصه هوش مصنوعی، گوگل تصمیم گرفت نام چت بات Bard را به Gemini تغییر دهد. بارد توانایی جدید خود یعنی تولید تصاویر از روی متن را با بهره‌گیری از قابلیت‌های جمنای به دست ‌آورده بود و اکنون گوگل نام بارد را از میان برداشته تا مستقیما جمنای وارد عرصه رقابت شود. نسخه اصلی جمنای با عنوان Ultra 1.0 که بزرگترین مدل زبانی گوگل شناخته می‌شود در دسترس عموم قرار گرفت، که البته این نسخه رایگان نیست و برای کاربران چیزی در حدود ۲۰ دلار ماهانه هزینه دارد. که فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای استفاده رایگان از جمنای به نسخه Pro مراجعه کنید که هم اکنون در دسترس همه کاربران قرار داده شده است.

همچنین جمنای به صورت اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید نیز روانه گوگل پلی شده است که به شکل رایگان می‌توانید آن را دانلود کنید. کاربران می‌توانند با نصب این اپلیکیشن آن را به عنوان دستیار محتوایی خود انتخاب کنند تا جمنای جایگزین Google Assistant شود و از قابلیت‌های خارق العاده آن بهره‌مند شوند. به این معنی که وقتی می‌گویید «Hey Google» یا دکمه خانه را کمی نگه دارند، پاسخ می‌دهد.

همچنین بخوانید:

گوگل Gemini را جانشین Bard کرد! اپلیکیشن جمنای هم روانه بازار شد.
گوگل از نام تجاری جدید برای هوش مصنوعی خود با عنوان جمنای رونمایی کرد! با اپلیکیشن جمنای آشنا شوید.
جمینای (Gemini)، بزرگ‌ترین مدل زبانی هوش مصنوعی گوگل
شبیه‌ترین هوش مصنوعی به توانایی درک انسان، رونمایی شد. برای بررسی محصول جدید گوگل با ما همراه باشید.
ویدئوی جمینای (Gemini)، واقعیه یا…؟
گوگل با انتشار ویدئوی جمینای همه کاربران را سر کار گذاشت. این نظر برخی از متخصصین است، واقعیت چیست؟

ساخت تصویر

Ideogram

ایدئوگرام یا ایدیوگرام در سال 2023 به عنوان یک هوش مصنوعی تولید عکس وارد میدان شد. کاربران می‌توانند با استفاده از پرامت‌های دقیق و توضیحات شفاف تصاویری که در ذهن خود دارند را از این هوش مصنوعی بخواهند. نقطه قوت این ابزار رویکرد رئال و تولید عکس‌های نزدیک به واقعی است. این ابزار برای ۲۰ پرامپت در روز رایگان است ولی برای استفاده بیشتر باید اکانت پریمیوم بخرید. این ابزار همچنین امکان ارتباط بین کاربران را فراهم کرده به این صورت که می‌توانید عکس‌های تولید شده دیگران را ببینید و نظر بدهید و از آنها ایده بگیرید.

همچنین جالب است که بدانید مدیرعامل ایدئوگرام یک ایرانی به نام محمد نوروزی است که یکی از بنیانگذاران نیز محسوب می‌شود.

Midjourney

یکی از جنجالی‌ترین هوش مصنوعی‌هایی که سال 2022 روانه بازار شد میدجورنی بود که خود را به عنوان یک هوش مصنوعی تولید عکس قدرتمند معرفی کرد و به سرعت جای خود را در میان سایر ابزارهای قدرتمند باز کرد. این ابزار تکیه بر تولید عکس‌های تخیلی و سورئال دارد و در پرورش ابعاد ذهنی انسان و تولید عکس از متن‌هایی که برایش تعریف می‌کنیم خلاقیت و قدرت عجیبی نشان می‌دهد. همچنین استفاده از میدجرنی تا ۲۵ پرامپت در روز رایگان است.

Adobe Firefly

هوش مصنوعی فایرفلای که به نام هوش مصنوعی فتوشاپ نیز معروف است محصول تولید عکس شرکت ادوبی است. این ابزار علاوه برعکس امکان ساخت افکت و فیلتر‌های جذاب را نیز برای کاربران فراهم کرده. یکی دیگر از تفاوت‌های Firefly با سایر رقبا، تاکید آن بر رعایت قانون کپی رایت است، به این معنا که تنها از عکس‌هایی استفاده می‌کند که دارای لایسنس باشند و به قوانین در این زمینه وفادار است. همچنین فایرفلای به شکل قابل توجهی توانایی‌های فتوشاپ را بهبود بخشیده و امکانات جذاب زیادی در اختیار کاربران فتوشاپ قرار داده است. شما می‌توانید از این ابزار از طریق سایت خودش یا در فتوشاپ استفاده کنید. لازم به ذکر است که تولید ۳۰ عکس به صورت رایگان است ولی برای دسترسی بیشتر باید کمی هزینه کنید.

Adobe Firefly - Free Generative AI for creatives
Use simple text prompts in over 100 languages to make beautiful images, transform text, play with colour and so much more.

کدنویسی

Github Copilot

کوپایلت یک دستیار هوشمند برنامه‌نویسی محسوب می‌شود که با توجه به کد‌های قبلی سعی می‌کند خط بعدی کد و یا کل تابع را پیش بینی کرده و پیشنهاد دهد. این امر به شکل قابل توجهی سرعت کار برنامه نویس را افزایش داده و به خلاقیت او نیز می‌افزاید. گرچه اخیرا GitHub‌ اعلام کرده که کوپایلت در دسترس همگان قرار گرفته ولی استفاده از آن ماهانه ۱۰ دلار هزینه دارد.

کوپایلت می‌تواند به عنوان دستیار و به شکل افزونه روی IDEهای متفاوت از جمله JetBrains ،Neovim ،Visual Studio ،Visual Studio Code نصب شود.

GitHub Copilot · Your AI pair programmer
GitHub Copilot works alongside you directly in your editor, suggesting whole lines or entire functions for you.

AskCodi

این نرم افزار با پشتیبانی بیش از ۵۰ زبان برنامه نویسی قدرت خود را در زمینه کمک به برنامه نویسان به رخ همه کشید. همچنین شما می‌توانید سوال‌های برنامه نویسی خود را از این هوش مصنوعی بپرسید و مشاوره دریافت کنید تا برنامه‌های خلاقانه‌تری تولید کنید.

AskCodi - Your AI coding assistant
Harness the power of AI and pair programming with AskCodi to increase productivity in your next coding project.

Codeium

این ابزار که از توانایی‌های ChatGPT بهره می‌برد، علاوه بر کمک در زمینه نوشتن کد‌ها یک فضای آزمایشی برای اطمینان از صحت آنها در اختیار شما می‌گذارد به این معنا که کد‌های شما را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج را آزمایش می‌کند، تا قبل از ارسال نهایی از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. ویژگی خاص این ابزار این است که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کد بر اساس دستورات زبان فارسی بنویسد.

Codeium · Free AI Code Completion & Chat
Codeium offers best in class AI code completion, search, and chat — all for free. It supports over 70+ languages and integrates with your favorite IDEs, with lightning fast speeds and state-of-the-art suggestion quality.

برای آشنایی بیشتر با دنیای هوش مصنوعی و ابزارهای کارآمد آن با ما همراه باشید:

کنترل اعداد
طراحی و توسعه اپلیکیشن و وبسایت مدرن برای کسب و کار شما

مقالات مرتبط