معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت کار شما (۲)

اگر دنبال ابزار هوش مصنوعی مناسب برای تقویت تخصص خود هستید با ما همراه باشید.
هوش مصنوعی
author

سعید کشاورز کرمانی (سردبیر)

لینک کپی شد!
معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت کار شما (۲)
معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت کار شما (۲)

همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم امروزه فضای کسب و کار‌ها به واسطه دخالت هوش مصنوعی به کلی تغییر کرده و بسیاری از فرایند‌ها و مراحل کار بر عهده هوش مصنوعی گذاشته شده. تنها کافیست که بهترین هوش مصنوعی در زمینه تخصص خود را بشناسید و به درستی از آن استفاده کنید تا پیشرفت چشمگیری را در کار خود شاهد باشید. در این مقاله به معرفی سایر هوش مصنوعی‌های مفید و قدرتمند برای کسب و کار شما می‌پردازیم.

تحلیل داده

Wand

Wand AI یک پلتفرم هوش مصنوعی سازمانی است که برای بهبود پردازش و استفاده از داده‌ها طراحی شده است. کاربران با استفاده از Wand می‌توانند به راحتی با داده‌های خود تعامل داشته باشند به این صورت که با استفاده از زبان طبیعی سوالات خود را بپرسند و منتظر بمانند تا این ابزار هوش مصنوعی به دنبال جواب‌های مورد نیاز در داده‌ها بگردد. این ابزار همچنین توانایی پیدا کردن، تجزیه و تحلیل، خلاصه‌سازی و ایجاد نمودارها و گرافیک‌های مختلف بر اساس داده‌های فراهم شده را دارد. قابلیت‌های فوق العاده Wand  آن را به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی در بهبود بهره‌وری به ویژه برای سازمان‌هایی که با حجم زیادی از داده‌ها سر و کار دارند و نیاز به ابزارهایی برای تحلیل و استفاده بهتر از این داده‌ها دارند، معرفی می‌کند. این هوش مصنوعی نیز مانند بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر برای استفاده آزمایشی تعداد محدودی درخواست رایگان پیش بینی کرده ولی برای دسترسی به امکانات بیشتر باید طرح‌های مختلف آن را خریداری کنید.

Deploy and scale Enterprise AI with confidence
AI for business. An AI assistant that redefines how business users interact with data. Secure, priva

Tableau

Tableau AI یک پلتفرم یکپارچه از قابلیت‌های هوش مصنوعی و تحلیل داده است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به طور موثری از داده‌ها بهره‌برداری کنند و نتایج ملموسی کسب کنند. یکی از مهمترین نکات Tableau این است که نیازی به دانش کدنویسی ندارد. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) و ویژگی‌هایی مانند Tableau Pulse و Einstein Copilot تحلیل داده‌ها را ساده‌تر کرده و دسترسی به بینش‌های هوشمند و شخصی‌سازی‌شده را آسان می‌کند. همچنین، این ابزار با داشتن یک لایه امنیتی حفاظت از داده‌ها و اعتماد به هوش مصنوعی کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که اطلاعات شخصی و حساس به‌طور امن پردازش شوند.

Tableau: Business intelligence and analytics software
Tableau is visual analytics software for business intelligence. See and understand any data with Tableau.

Polymer

یکی دیگر از ابزار هوش مصنوعی که به سازمان‌ها و کسب‌ و کارها کمک می‌کند تا داده‌های خود را بهتر تحلیل و مدیریت کنند Polymer AI است. این پلتفرم می‌تواند داده‌های پیچیده را به‌صورت خودکار تحلیل کند و الگوها و بینش‌های مهم را استخراج کند و با ایجاد گزارشات و داشبوردهای مختلف دسترسی به اطلاعات را برای کاربران تسهیل می‌کند. Polymer AI هم مثل بسیاری از هوش مصنوعی‌های دیگر از پردازش زبان طبیعی برای تعامل بهتر با کاربران استفاده می‌کند، به این معنا که کاربران می‌توانند سوالات خود را به زبان طبیعی مطرح کنند و پاسخ‌های دقیق دریافت کنند. همچنین این پلتفرم می‌تواند به منابع مختلف داده متصل شود و داده‌ها را از منابع متعدد جمع‌آوری و تحلیل کند. در نهایت Polymer به مدیران و مسئولین کمک می‌کند با اتخاذ تصمیمات داده‌ محور، بهره‌وری را افزایش دهند.

Polymer - BI Dashboards That Impress, Without the Stress
Automatically turn complex data into clear, actionable and beautiful visuals that captivate your colleagues and customers.

مدیریت فروش

Gong

Gong AI یک پلتفرم هوشمند فروش مبتنی بر هوش مصنوعی است که با تحلیل دقیق فعالیت‌های تیم فروش و مکالمات مشتریان، بینش‌های عملی برای بهبود عملکرد فروش ارائه می‌دهد. این سامانه تمامی تماس‌ها، ایمیل‌ها، و جلسات را تحلیل کرده و از طریق پردازش و تجزیه و تحلیل زبان طبیعی، نیازهای مشتریان را شناسایی می‌کند. Gong AI به تیم‌های فروش کمک می‌کند تا گرایش‌های مشتری را شناسایی کنند، فرصت‌های جدید را تشخیص دهند و استراتژی‌های فروش خود را بر اساس آن‌ها بهبود بخشند. با رابط کاربری بصری و امکانات مختلف، این ابزار برای شرکت‌هایی که در زمینه فروش فعالیت دارند ارزشمند بوده و به آنها در افزایش فروش و درک بهتر مشتریان کمک خواهد کرد.

Gong - Revenue Intelligence Platform
Gong captures customer interactions then delivers insights at scale, empowering teams to make decisions based on data instead of opinions.

Avoma

وقتی وارد صفحه اصلی سایت Avoma می‌شوید این شعار چشم شما را می‌گیرد: "تنها دستیار هوشمندی که در جلسات و مکالمات نیاز دارید". همانطور که از این شعار برمی‌آید، Avoma یک دستیار هوشمند برای مدیریت جلسات آنلاین یا آفلاین است که به تیم‌های فروش، پشتیبانی مشتری، و هر نوع تیمی که نیاز به برگزاری جلسات منظم دارد، کمک می‌کند جلسات خود را حرفه‌ای‌تر برنامه‌ریزی، ضبط، و آنالیز کنند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت‌هایی مانند یادداشت‌برداری خودکار، استخراج نکات کلیدی، تحلیل مکالمات و ارائه بینش‌های عملی برای بهبود عملکرد تیم‌ها ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین قابل اتصال و همگام‌سازی با ابزارهای مدیریت پروژه و تقویم‌های مختلف است. لازم به ذکر است که استفاده از آن به صورت رایگان نیز ممکن است ولی باز هم مثل همیشه برای دسترسی به امکانات بیشتر باید کمی هزینه کنید.

Avoma - AI Meeting Assistant with Conversation Intelligence
Avoma is an AI Meeting Assistant that automatically transcribes, summarizes, and analyzes every meeting to provide actionable Conversation Intelligence.

Clay

Clay یک ابزار هوش مصنوعی است که به کاربران کمک می‌کند روابط شخصی و کاری خود را مدیریت کنند. این ابزار با قابلیت‌های پیگیری تماس‌ها و مکالمات، یادآوری‌های هوشمند، ادغام با ایمیل، تقویم و شبکه‌های اجتماعی، و تحلیل داده‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا تعاملات خود را سازماندهی کرده و بینش‌های مفیدی برای بهبود روابط خود دریافت کنند. همچنین، Clay با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی، داده‌های کاربران را بدون رضایت آن‌ها به اشتراک نمی‌گذارد. این ابزار به عنوان یک دستیار شخصی عمل کرده و به کاربران در مدیریت موثرتر ارتباطاتشان کمک می‌کند.

Clay - Uplevel your data enrichment. Scale personalized outreach.
Implement your creative growth ideas to build pipeline for your sales team. First, maximize your data coverage with 75+ enrichment tools and our AI agent. Then, use AI to craft the perfect outreach.

بازاریابی

Jasper

Jasper AI یک پلتفرم هوش مصنوعی است که برای کمک به تولید محتوا و مدیریت استراتژی محتوای دیجیتال استفاده می‌شود. این ابزار از تکنولوژی‌های پیشرفته یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای تولید محتواهای متنی استفاده می‌کند. Jasper AI می‌تواند به شما در نوشتن مقالات، ایجاد محتوا برای وبلاگ، تولید متن‌های تبلیغاتی، و حتی بهینه سازی محتواها برای موتورهای جستجو و بهبود سئو کمک کند.

همچنین نسخه Jasper AI Boss Mode بسیار قدرتمند‌تر است که می‌توانید با آن متون با کیفیت‌تر نیز تولید کنید به طوری که توانایی ایجاد لحن و سبک نیز دارد.

البته جاسپر ورژن‌های دیگری مثل Jasper Art برای تولید عکس و Jasper Chat برای مکالمه و پرسش نیز دارد.

Jasper | AI copilot for enterprise marketing teams
Enterprise-grade AI tools to help marketing teams achieve both speed and performance.

Mailchimp

Mailchimp ai یک پلتفرم است که برای بهبود و خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال خصوصا سرویس ایمیل مارکتینگ ساخته شده است که به کسب‌وکارها در ارسال ایمیل‌ها و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، پیگیری نتایج و تحلیل داده‌ها کمک می‌کند. مهم‌ترین ویژگی آن، رایگان بودن برای حداکثر 2000 مشترک یا ارسال 12000 ایمیل در هر ماه است. این ابزار با انواع وبسایت، و موبایل نیز سازگار است. ویژگی مهم آن رایگان بودن برای استفاده محدود است تا بتوانید آن را آزمایش کنید ولی برای دسترسی به امکانات و تعداد ایمیل بیشتر نیاز است تا ۱۰ دلار هزینه کنید، همچنین می‌توانید به ازای هر ایمیل نیز پرداخت داشته باشید.

Verwandle E-Mails in Einnahmen | Mailchimp
Gewinne neue Kunden mit der führenden Plattform für E-Mail-Marketing und -Automatisierung, die dir Methoden vorschlägt, mit denen du bessere Öffnungsraten für E-Mails, mehr Klicks und höhere Umsätze erreichen kannst.

Hootsuite

Hootsuite AI مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی است که برای مدیریت بهتر رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند. قابلیت‌های این ابزار را می‌توان در سه دسته تقسیم‌بندی کرد،

  • Owly Writer AI: که در مراحل  پیدا کردن ایده‌ برای پست، نوشتن پست و ویرایش پست عملکرد فوق العاده‌ای دارد.
  • Hootsuite Analytics AI: در بخش تجزیه و تحلیل رفتار و بازخورد مخاطبان، تجزیه و تحلیل محتوا و تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا کمک می‌کند.
  • Hootsuite Social Advertising AI: در زمینه شناسایی و تعیین مخاطب هدف، ارائه بودجه‌بندی محتوا و  بهینه‌سازی در زمینه سئو یک دستیار قدرتمند به حساب می‌آید.

در نهایت Hootsuite AI به کاربران کمک می‌کند با صرف زمان کمتر، مدیریت قدرتمند و تاثیرگذاری بر رسانه‌های اجتماعی خود داشته باشند کنند.

Social Media Marketing & Management Dashboard - Hootsuite
Hootsuite is a social media management tool that brings scheduling, content creation, analytics, and social listening to one place.

آموزش

Jenni

Jenni AI یک دستیار نویسندگی پیشرفته است که با بهره‌گیری از تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین، به کاربران در تولید محتواهای متنوع از جمله مقالات تحقیقاتی، پست‌های بلاگی و محتوای آموزشی کمک می‌کند. این ابزار دارای قابلیت‌هایی نظیر تکمیل خودکار متون، بررسی سرقت ادبی، سازماندهی اطلاعات و مدیریت وظایف است. Jenni AI می‌تواند انواع محتوای آموزشی را سفارشی‌سازی کرده، به پرسش‌های متداول پاسخ دهد، و در زمینه‌های پزشکی، روانشناسی و پشتیبانی تجاری مشاوره اولیه ارائه دهد. این سیستم برای کاربران امکان استفاده رایگان با محدودیت‌های روزانه 200 کلمه‌ای را فراهم کرده و برای دسترسی و استفاده بیشتر، اشتراک‌های ماهانه و سالانه ارائه می‌کند. از جمله مزایای این ابزار می‌توان به سادگی محیط برنامه و سرعت بالا در تولید محتوا اشاره کرد، در حالی که معایبی مانند قیمت بالای پلن‌های پولی و عملکرد ضعیف در پردازش زبان فارسی نیز دارد. در مجموع، Jenni AI با ویژگی‌های متعدد خود تجربه نویسندگی را لذت بخش کرده.

Jenni AI
Jenni is your AI assistant for all things in your academic journey. We specialise in developing AI that helps you make your writing more efficient, while still keeping control.

Grammarly

Grammarly یک دستیار هوش مصنوعی مبتنی بر پردازش زبان طبیعی است که از سال 2009 در دسترس قرار دارد و برای اصلاح و بهبود متون نگارشی انگلیسی به کار می‌رود. این نرم‌افزار که با بهره‌گیری از توانایی‌های چت بات ChatGPT مجهز شده، اشتباهات املایی، غلط‌های نگارشی، و خطاهای دستور زبانی را شناسایی و اصلاح می‌کند. Grammarly معمولا به صورت یک افزونه بر روی مرورگر وب یا Microsoft Word عمل می‌کند. این ابزار همچنین بر اساس سبک کاری و سلیقه کاربر، پیشنهاداتی برای بهبود نگارش ارائه می‌دهد. متون را با منابع دیگر مقایسه کرده و محتوای مشابه را شناسایی می‌کند تا از سرقت و کپی متون دیگران جلوگیری کند و با پیدا کردن کلمات مترادف از تکرارهای ملال آور جلوگیری می‌کند.

Grammarly: Free AI Writing Assistance
Grammarly makes AI writing convenient. Work smarter with personalized AI guidance and text generation on any app or website.

نسخه رایگان آن امکانات پایه مثل اصلاح اشتباهات نگارشی و املایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نسخه پریمیوم آن نیز ماهانه: 29.95 دلار، اشتراک سه‌ماهه: 59.95 دلار و  اشتراک سالانه: 139.95 دلار هزینه دارد. البته ما ایرانی‌ها می‌توانیم از طریق لینک زیر اکانت مناسب بخریم:

خرید اکانت گرامرلی Grammarly با ایمیل شما (با 91% تخفیف)
خرید اشتراک و اکانت گرامرلی پریمیوم (Grammarly Premium) با فعال سازی قانونی و اختصاصی روی ایمیل و اکانت شخصی خودتان با ارزان ترین قیمت (شارژ آنی اکانت شما)

Perplexity

Perplexity  با نام (چاقوی سوئیسی برای کشف اطلاعات و کنجکاوی) نیز شناخته شده است، وجه تسمیه آن این است که این هوش مصنوعی نیز مانند یک چاقوی سوئیسی ابزار و آپشن‌های مختلفی دارد و به اصطلاح خودمان همه فن حریف است. این ابزار یک پلتفرم هوش مصنوعی پیشرفته است که با بهره‌گیری از مدل‌های زبانی مانند GPT-4 و مدل‌های تخصصی خود، به کاربران امکان می‌دهد تا برای سوالات خود پاسخ‌های دقیقی پیدا کنند. گرچه عملکرد عمومی این ابزار مثل سایر چت بات‌ها به نظر می‌ رسد ولی ویژگی‌های خاص، آن را به یک ابزار در تحقیقات علمی و آموزشی تبدیل کرده، مثل نمایش منابعی که جواب‌ها را از آن پیدا کرده به کاربران امکان می‌دهد تا اعتبار اطلاعات را بررسی کنند و در صورت نیاز به جزئیات بیشتر، به منابع اصلی مراجعه کنند. Perplexity برای ایجاد درک بهتر می‌تواند تصاویر مرتبط با سوالات برای کاربران تولید کند.

اگر به مقالات مرتبط با هوش مصنوعی و دنیا دیجیتال علاقه‌مند هستید با کنترل اعداد همراه باشید:

کنترل اعداد
طراحی و توسعه اپلیکیشن و وبسایت مدرن برای کسب و کار شما

مقالات مرتبط