ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

وب اپلیکیشن پیشرو، برنامه ای تحت وب
وب اپلیکیشن پیشرو، برنامه ای تحت وب

امروزه وب اپلیکیشن‌ها به عنوان رقیب سرسخت اپلیکیشن‌های موبایل شناخته می‌شوند. گرچه اکثر کاربران با اپلیکیشن‌ها آشنا هستند و در ابتدا این رقابت بعید به نظر می‌رسد ولی برای اثبات ادعای خود باید بگوییم برنامه‌هایی مثل علی بابا، پینترست، تلگرام، واتساپ یا حتی برنامه X (همان توییتر) و بسیاری دیگر از برند‌های معروف علاوه بر اپلیکیشن، دارای وب اپلیکیشن نیز هستند تا دسترسی آسان و بیشتری را در اختیار کابران بگذارند.

وب‌ اپلیکیشن (PWA) چیست؟

برنامه‌های وب پیشرو یا همان PWAs توانایی و ویژگی‌های وب‌سایت‌ و اپلیکیشن را با هم ادغام می‌کنند. این برنامه‌ها ظاهری کاملا یکسان با اپلیکیشن ارائه می‌دهند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا با جستجوی ساده در مرورگر به برنامه شما بیایند و بدون نیاز به نصب و راه‌اندازی اولیه تجربه کاربری شبیه به استفاده از اپلیکیشن داشته باشند.

PWA برنامه ای هم برای موبایل و هم برای وب
PWA برنامه ای هم برای موبایل و هم برای وب

اپلیکیشن موبایل

در مقابل اپلیکیشن موبایل نرم افزار مستقلی محسوب می‌شود که به طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده. این نرم افزار‌ها معمولاً از اپ‌استور یا گوگل پلی دانلود و نصب می شوند و مستقیماً در فضای محلی دستگاه کاربر مستقر می‌شوند.

اگر به اپلیکیشن موبایل یا وب اپلیکیشن نیاز دارید، با ما تماس بگیرید:

30 Minute Meeting - Controladad
ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!

قابلیت‌های وب اپلیکیشن

سرعت و عملکرد

وب اپلیکیشن‌ها برای بارگذاری و پاسخگویی سریع طراحی شده‌اند و تجربه کاربری جذابی را حتی در اتصال به اینترنت ضعیف تضمین می‌کنند.

دسترسی در همه دستگاه‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای وب اپلیکیشن‌ها، مستقل بودن آنها از پلتفرم محسوب می‌شود به این معنی که با هر دستگاه (چه موبایل چه کامپیوتر و غیره) و هر سیستم عاملی(چه اندروید و چه آی او اس و چه ویندوز و غیره) اجرا می‌شوند.
همچنین از لحاظ فنی این برنامه‌ها معمولاً با استفاده از فناوری‌های وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت ساخته می شوند و در مورد بعد تاثیر بسزایی دارد.

همچنین بخوانید:

نگاهی جدید به نحوه ساختن وب سایت برای انواع کسب و کار
عملیات توسعه یک وب‌سایت چه مراحلی دارد؟ تیم بک‌اند و فرانت‌اند از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

مقرون به صرفه بودن

هزینه‌های توسعه و نگهداری PWA (به جز طراحی) در مقایسه با اپلیکیشن‌های موبایل نسبتاً کمتر است و آنها را به یک پیشنهاد مقرون به صرفه برای مشاغل تبدیل می‌کند.

رقابت در سئو یا ASO

از آنجا که وب اپلیکیشن‌ مبتنی بر وب است و از طریق URL قابل دسترسی می‌باشد، به صورت یک کانال بازاریابی عمل کرده و می‌توانید با کار کردن بر روی تقویت سئو آن مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کنید. علاوه بر این، برخی از وب‌ اپلیکشن‌ها گزینه‌ای برای اضافه کردن  نماد میانبر به صفحه اصلی دارند که دسترسی را برای کاربران ساده‌تر می‌کنند. در مقابل اپلیکیشن‌های موبایل با حضور در فروشگاه‌های مختلف روند بازاریابی ASO را به وجود می‌آورند که به طور بالقوه مخاطبان گسترده‌ای را جذب می‌کنند.

همچنین بخوانید:

کانال‌ های بازاریابی، آنلاین و آفلاین
شناخت کانال های بازاریابی معمولا قدم اول برای پیشرفت هر کسب و کار و افزایش درآمد محسوب می‌شود. در این پست به معرفی آنها می‌پردازیم.
ASO، بهینه سازی سئو اپلیکیشن در بازار، یکی از خدمات کنترل‌اعداد
تعداد کاربران و میزان دانلود اپلیکیشن خود را افرایش دهید. ASO یکی از جدیدترین خدمات ما به مشتریانمان می‌باشد.

دسترسی به ویژگی‌های دستگاه

اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند از ویژگی‌های خاص موبایل مثل: GPS، دوربین و اعلان‌ها استفاده کنند و عملکرد و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند. در مقابل وب اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت دسترسی به برخی از این ویژگی‌ها را دارند ولی میزان دسترسی ممکن است بر اساس سازگاری مرورگر و دستگاه متفاوت باشد.

سوالات متداول

آیا وب اپلیکیشن‌ها با همه دستگاه‌ها سازگار هستند؟

وب اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف سازگاری داشته باشند. آنها یک تجربه کاربرپسند را ارائه می‌دهند و به خوبی با اندازه‌ها و عملکردهای مختلف صفحه نمایش سازگار می‌شوند.

آیا وب‌اپلیکیشن‌ها نیاز به نصب دارند؟

برخلاف اپلیکیشن‌های موبایل، وب‌اپلیکشن‌ها نیازی به نصب از فروشگاه برنامه ندارند. کاربران می توانند مستقیماً از طریق یک مرورگر وب با استفاده از URL به آنها دسترسی داشته باشند. با این حال، برخی از وب‌ اپلیکشن‌ها گزینه‌ای برای اضافه کردن  نماد میانبر به صفحه اصلی، همراه دارند که دسترسی را برای کاربران ساده‌تر می‌کنند.

کدام مقرون به صرفه‌تر است، وب اپلیکشن یا اپلیکشن موبایل؟

به طور کلی، وب اپلیکشن‌ها در مقایسه با اپلیکیشن‌های موبایل مقرون به صرفه‌تر هستند. هزینه‌های توسعه و نگهداری آنها به دلیل پایه کد واحد و به روزرسانی آسان در پلتفرم‌های مختلف کمتر است.(البته فلاتر نیز از پایه کد واحد استفاده می‌کند.)

همچنین بخوانید:

فلاتر بهترین گزینه برای ساختن اپلیکیشن موبایل
اگر یک اپلیکیشن موبایل دارید یا می‌خواهید داشته باشید، 4 دقیقه وقت بگذارید و این پست را بخوانید.

وب اپلیکیشن‌ها چگونه بر seo تأثیر می‌گذارند؟

از آنجا که وب اپلیکیشن‌ها مبتنی بر متن هستند، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی موتورهای جستجو خواهند داشت. زمان بارگذاری سریع‌تر، پاسخ‌دهی و بهبود تجربه کاربری آنها به عملکرد بهتر سئو کمک می‌کند. علاوه بر این، به طور بالقوه منجر به دید بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می‌شوند.

اگر هنوز نمیدانید به اپلیکیشن موبایل نیاز دارید یا وب اپلیکیشن با ما تماس بگیرید:

30 Minute Meeting - Controladad
ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!